مراسم جشن ولادت امام کاظم علیه السلام با اجتماع پرشور مردم در حرم حضرت معصومه  سلام الله علیها برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، مراسم شب میلاد امام کاظم علیه السلام امشب با حضور پرشور مردم در شبستان امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت معصومه  سلام الله علیها برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی با بیان اینکه ماه ذی الحجه ماه اهل بیت علیه السلام است و این ماه با عید غدیر تمام نمی شود، گفت: ذی الحجه ماه ولایت اهل بیت علیه السلام و شناخت مقام امامت برای تمامی مسلمانان است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به مناسبت های این ماه  سدالابواب، تلاوت حدیث ثقلین، انزال لقب امیرالمؤمنین برای امام علی(ع)، ولادت امام هادی(ع)، نزول آیات سوره هل اتی، نزول آیه ۵۵ سوره مائده و خاتم بخشی امام علی علیه السلام و ولادت امام کاظم علیه السلام را از جمله مناسبت های این ماه عنوان کرد.

وی با بیان اینکه مباهله یکی از مهم ترین اسناد حقانیت و شأن عظیم اهل بیت علیه السلام است، گفت: باید روز مباهله با شکوه هر چه تمام برگزار شده و در این روز فضائل امام علی علیه السلام با استناد به این آیه برای مردم تبیین شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی ادامه داد: همچنین بخشش فدک به حضرت زهرا  سلام الله علیها طبق آیه ۲۶ سوره اسراء در این ماه اتفاق افتاده است.

لازم به ذکر است، در آغاز و پایان این مراسم، ولیزاده از مداحان اهل بیت علیه السلام به مدیحه سرایی در شأن امام کاظم علیه السلام برای حاضران در جلسه پرداخت و مناقب امام کاظم علیه السلام را برای حاضران بیان کرد.

انتهخای پیام///۱۱۲