تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) با بیان اینکه سبک‌ها و روش‌های نادرست باید شکسته شود، گفت: رعایت چارچوب اسلامی و شرعی لازم است و باید از ولنگاری‌ها فرهنگی جلوگیری کنیم.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در مراسم رونمایی و آغاز بهره‌برداری از ۱۰۶ پروژه فنی، عمرانی و برنامه‌سازی صدا و سیمای مرکز قم با اشاره به اینکه امام کاظم علیه‌السلام حق بزرگی بر گردن ملت ایران دارند، اظهار کرد: حضرت احمد ابن موسی(ع)، امام رضا علیه‌السلام، حضرت معصومه سلام‌الله علیها و برخی دیگر از امامزدگان ایران از نوادگان ایشان هستند که در نقاط مختلف کشور موجب برکت شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه پیامبر اسلام(ص) در مورد غدیر دغدغه بسیاری داشتند، اضافه کرد: ایشان در خطبه غدیریه بعد از معرفی حضرت علی علیه‌السلام و اولاد ایشان به عنوان خلیفه‌الله، این جمله را نیز فرمودند که کار امروز منحصر به ابلاغ ولایت از طرف نبی اکرم(ص) نیست بلکه همه افرادی که حاضر هستند باید به افراد غائب اطلاع دهند و این روند تا روز قیامت ادامه داشته باشد، این‌ موضوع یک تکلیف رسانه‌ای را بر عهده همه ما گذاشته است.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) خاطرنشان کرد: نسبت به پیشرفت در امر تبلیغ معارف نیز روایتی از موسی بن جعفر علیه‌السلام بیان شده است که اگر فردی دو روز یکسان داشته باشد خسران کرده است.

وی با بیان اینکه بر اساس آمارهای موجود انسان‌ها فقط از ۱۵ درصد استعدادها و ظرفیت‌های خود استفاده می‌کنند، گفت: اگر استفاده از این استعدادها را به ۲۰ درصد برسانیم نابغه و اگر به ۳۰ درصد برسانیم قهرمان می‌شویم.

آیت‌الله سعیدی یادآور شد:‌ اگر فردی از ظرفیت‌ها و استعدادهای خدادادی خود استفاده نکند مورد نفرین قرار می‌گیرد؛ رسانه ملی تلاش کرده و به همین علت از آن چیزی که در وسع خود دارد استفاده کرده و اکنون به جایگاه مطلوبی رسیده است.

وی از افتتاح ۱۰۶ پروژه در صدا و سیمای مرکز قم یاد کرد و گفت:‌ همانطور که در روایات نیز اشاره شده است علم و دانش اسلامی باید از قم به سراسر جهان منتشر شود اما تحقق این هدف به عنوان کار اصلی ما نیازمند امکانات و تجهیزات است.

آیت‌الله سعیدی با تاکید بر اینکه دشمنان انقلاب و اسلام به شیوه‌های مختلف در حال نفوذ هستند، اظهار کرد: برخی از تولیدات آنها که با استفاده از اینترنت در اختیار افراد قرار داده می‌شود به صورت مستقیم بنیان خانواده‌های ایرانی را هدف قرار داده است.

وی ادامه داد: هر چند رهبر انقلاب اسلامی هر سال شعارها و راهبردهای اصلی را ارائه می‌کنند و باید از آنها خط بگیریم اما کارهای عملی بر عهده امثال ماست، دشمن برای تبلیغات خود هزینه‌های سنگینی می‌کند تا بتواند بنیان خانواده را از بین ببرد.

امام جمعه قم یادآور شد: امیدواریم بتوانیم با استفاده از هنر و ابعاد مختلف آن اهداف مورد نظر خود را دنبال کنیم و با برخی از مباحث کنار بیاییم؛ بزرگان دینی نیز به خوبی می‌دانند که عناوین اولیه و ثانویه داریم که اگر دستمان در عناوین اولیه بسته است اما در عناوین ثانویه می‌توانیم تغییراتی را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه برخی هنوز درگیر پخش کدام آهنگ و موسیقی هستند، تصریح کرد: اکنون با امتی روبرو هستیم که برای هدایت آنها باید در عناوین ثانویه برخی از تغییرات را دنبال کنیم تا بتوانیم کشور و اقتصاد را حفظ کنیم، بنده به عنوان یک طلبه این مطلب را بیان کرده و روی آن پافشاری دارم.

آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه برخی از باید سبک‌ها و روش‌ها باید شکسته شود، گفت: رعایت چارچوب اسلامی و شرعی لازم است و باید از ولنگاری‌های فرهنگی نیز جلوگیری کنیم اما عناوین ثانویه نیز باید درست شود.

وی با تاکید بر اینکه در صدا و سیمای مرکز قم افراد فرهیخته مختلفی حضور دارند، عنوان کرد: امیدواریم این افراد با تعامل با بزرگان بتوانند کار ارزشمند خود را به صورت گسترده‌تری دنبال کنند.

انتهای پیام/۱۱۵