تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) گفت: تا روز قیامت هر فردی رسالت تبلیغ ولایت را بر عهده دارد چرا که یکی از واجبات بر گردن پدرها و از جمله حقوقی که آنها نسبت به فرزندان خود دارند این است که باید موضوع ولایت و حقایق را بیان کنند هر چند این موضوع با اصل وحدت و انسجام نیز هیچ منافاتی ندارد.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی عصر امروز در همایش فرهیختگان و نخبگان آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) که در سالن همایش‌های استاد مطهری پژوهشکده علامه طباطبایی برگزار شد، با اشاره به اینکه روز ۱۸ ذی‌الحجه روز آغاز عید غدیر است، اظهار کرد: بزرگی روز عید غدیر به میزانی است که خداوند متعال یاس کفار از دین مسلمانان را در مرتبه نخست قرار داده و موضوع اکمال دین را در ادامه آیه مطرح کرده‌ است.

وی با بیان اینکه کفار در روز عید غدیر از دین مبین اسلام مأیوس شدند، اضافه کرد: کفار از مسلمانان و مومنین مایوس نیستند به همین علت به دنبال گمراهی آنها هستند و همچنان مسلمانان در معرض خطر قرار دارند.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام(ص) در عید سعید غدیر خم خط رهبری را تا روز قیامت تعیین کردند و در این زمان که جاهلان جایی در این مسیر نداشتند به توطئه و فتنه پرداختند و نقشه‌های ترور و کشتار حضرت محمد(ص) را دنبال کردند اما نتوانستند به نتیجه برسند.

وی با تاکید بر اینکه نکات نهفته فرمایشات پیامبر اسلام(ص) در خطبه غدیر باید استخراج و برای مردم تبیین شود، گفت: تا روز قیامت هر فردی رسالت تبلیغ ولایت را بر عهده دارد چرا که یکی از واجبات بر گردن پدرها و از جمله حقوقی که آنها نسبت به فرزندان خود دارند این است که باید موضوع ولایت و حقایق را بیان کنند هر چند این موضوع با اصل وحدت و انسجام نیز هیچ منافاتی ندارد.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به اینکه دین مبین اسلام بر اساس شایسته‌سالاری و عدل عمل می‌کند، اظهار کرد: یکی از بزرگ‌ترین آفات که همه نظام‌ها را تهدید می‌کند این است که افراد در جای خود قرار نگیرند به همین علت هر فردی به هر میزانی که قدرت دارد باید از این تهدید جلوگیری کند.

وی ادامه داد: قرار گرفتن هر فرد در جای خود به میزانی مهم است که در قرآن کریم و روایات ائمه اطهار(ع) نیز نشانه‌های فراوانی در این مورد داریم چرا که خلاف این موضوع ظلم و جفا در حق افراد است.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: باید ظرفیت‌های موجود را شناسایی کرده و افراد را در جایگاه‌های خودشان قرار دهیم تا کارها به شیوه مطلوب‌تری به سامان برسد در حالی که اکنون یکی از ضعف‌های مدیریت که در همه جای کشور رایج است بی‌توجهی افراد نسبت به جایگاه‌های اصلی آنهاست.

وی با بیان اینکه دو روز زندگی یک مومن نباید با یکدیگر مساوی باشد، گفت: انسان استعدادهای بسیاری دارد که می‌تواند هر روز نسبت به روز گذشته پیشرفت متفاوتی را داشته باشد؛ اگر فردی در روز جاری از روز گذشته عقب‌تر باشد مورد لعن قرار می‌گیرد؛ فردی هم که در کار خود ترقی و پیشرفتی مشاهده نمی‌کند دچار نقصان است.

آیت‌الله سعیدی یادآور شد: گاهی افراد در نظام اسلامی رفتاری داشتند که بدتر از روز گذشته آنها بود، به همین علت کارنامه درخشان گذشته خود را نیز خراب کردند؛ افرادی که با امام آمدند و وارد کشور شدند روز به روز بدتر شدند به میزانی که برخی می‌گفتند که امیدواریم خداوند مرگ او را برساند تا بدی‌هایش دامن خود او و جامعه را نگیرد.

انتهای پیام/۱۱۵