به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار محمد پورتیموری سرپرست اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم و جمعی از رانندگان و راهداران استان قم که پیش از ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد اظهار کرد: شهدا حق بزرگی به گردن همه ما دارند و خون پاک شهیدان رمز حیات اسلام نابی است که حضرت امام از آن یاد کردند و مقام معظم رهبری به‌خوبی از آن حمایت و حفاظت می‌کنند.

 وی با بیان اینکه راه شهادت هیچگاه بسته نیست، شهادت را رمز ماندگاری این نهضت و دین دانست و گفت: شهادت در زمان قیام امام‌زمان (عج) هم وجود دارد با همین شهادت‌ها است که ریشه‌های ظلم به‌ویژه ظلم صهیونیست غاصب قطع خواهد شد.

 تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به روز حمل‌ونقل، رانندگان و راهداری که امسال با روز شهادت حضرت زهرا و تشییع شهدا گره‌خورده است، گفت: این تلاقی بر معنوی‌تر شدن، مؤثرتر شدن و متعهدتر شدن کارتان برای نظام باید کمک کند.

 وی با بیان اینکه در چنین روزی رانندگان به فراخوان امام لبیک گفتند و برای تخلیه بار کالاهای اساسی از ۱۰۰ کشتی که در بنادر جنوب کشور پهلوگرفته بودند حاضر شدند افزود: لبیک گفتن به فرمان خدا، رسول و ولی خدا واجب الهی است و رانندگان در چنین روزی مصداق آیه «اطیعوا الله و اطیعوا الرسول و اولی الامر منکم» بودند.

 آیت‌الله سعیدی حمل‌ونقل و راهداری را از امور اساسی برای تسهیل خدمت‌رسانی و حفظ جان مردم دانست و افزود: در بسیاری از کشورها حفظ جان انسان‌ها به‌خاطر مصالح اقتصادی و جلوگیری از ضرر اقتصادی به کشور اهمیت دارد؛ ولی در اسلام حفظ جان مردم ذاتاً اولویت دارد.

 وی احتیاط‌کردن و اهمیت‌دادن به جان خود و دیگران را از وظایف رانندگان دانست و گفت: مسئولان در بخش راهداری زحمت می‌کشند تا جاده‌ها را امن کنند و رانندگان نباید این زحمات را نادیده بگیرند و با بی‌احتیاطی جان مردم را به خطر بیندازند.

 تولیت حرم مطهر بانوی کرامت مجهز کردن جاده‌ها به علایم و ابزارآلات پیشرفته را ضروری دانست و گفت: در تابلوهای تبلیغاتی و راهنمایی کنار جاده‌ها نباید ارزش‌های دینی و ملی نادیده گرفته شود؛ بلکه باید تبلیغات جاده‌ها با نظام و ارزش‌های ما بخواند و موجب تکریم راننده‌ها باشد؛ زیرا اگر راننده‌ها تکریم شوند پایبندی‌شان به قانون هم بیشتر می‌شود.

 در ابتدای این نشست محمد پورتیموری سرپرست اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم با بیان اینکه در ۹ ماه گذشته حدود ۴۵۰ کیلومتر از جاده‌های استان اصلاح و روسازی آسفالت شده است گفت: ساخت، نگهداری و بهره‌برداری از ۲۷۰ کیلومتر از جاده‌های استان قم، خط‌کشی ۱۷۰۰ کیلومتر از جاده‌های استان و اصلاح و نوسازی ۲۵ کیلومتر از راه‌های روستایی از جمله اقدامات ۹ماهه اخیر اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم بوده است.

 وی با بیان اینکه جاده‌های استان قم با ۲۶ دوربین نظارتی تحت رصد و کنترل است تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن خدمات‌رسانی انجام شود افزود: ۷۳ دوربین کنترل سرعت و ۷۶ دستگاه ترددشمار در جاده‌های استان قم نصب شده است .

 سرپرست اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم پرداختن به مباحث فرهنگی را از رسالت‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای دانست و گفت: کنترل وضعیت مساجد مجتمع‌های رفاهی و خدماتی جاده‌ای و استفاده از موضوعات فرهنگی در تابلو های تبلیغاتی سطح جاده‌های استان از جمله فعالیت‌های فرهنگی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم است.

 وی با اشاره به اینکه در طول ۹ ماه گذشته مدیریت و جابه‌جایی ۴ میلیون تن کالا در استان با همکاری رانندگان و شرکت‌های حمل‌ونقل انجام شده است افزود: در این مدت ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار مسافر توسط سیستم حمل‌ونقل همگانی استان قم جابه‌جا شده‌اند و در اربعین گذشته در مدت ۱۰ روز ۷۵ هزار زائر ایرانی و ۲۰ هزار زائر غیرایرانی جابه‌جا شده‌اند که باتوجه‌به ظرفیت استان قم کار بزرگی بود.