همزمان با سالروز ولادت پرخیر و برکت امام کاظم علیه السلام، جشنی با حضور پرشور بانوان در رواق حضرت خدیجه حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها برگزرا شد.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها در این مراسم پیش از ظهر امروز برگزار شد، خانم وفادار، استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به سیره عبادی، اخلاقی و علمی امام موسی کاظم(ع) گفت: امام کاظم(ع) در زمان خود با انشعاب در شیعیان مواجه بودند و در زمان ایشان به دلیل اینکه امام صادق(ع) به خاطر خفقان دستگاه حکومت مجبور شده بودند برای خود پنج جانشین از جمله خلیفه عباسی را معرفی کند زمینه انشعاب  و ابهام در میان شیعیان فراهم شد هر چند که امام صادق(ع) بارها در محافل مختلف به جانشین واقعی پس از خود اشاره کرده بودند.

وی با بیان اینکه امام کاظم(ع) در دوران زندگی خود نظام وکالت را ایجاد کرده بودند که این نظام در دوران امام هادی و امام حسن عسگری(ع) به اوج خود رسید، گفت: یکی از برکات وجود امام کاظم(ع) این است که ایشان فرزندان زیادی داشتند و این فرزندان از جمله حضرت معصومه سلام الله علیها در ترویج و نشر معارف نبوی نقش بسیار مهمی داشتند.

استاد حوزه علمیه خواهران انقلاب اسلامی را از برکات وجود فرزندان امام موسی کاظم(ع) یعنی امام رضا(ع) و حضرت معصومه سلام الله علهیا عنوان کرد، گفت: در حدیثی از امام کاظم(ع) به این موضوع اشاره شده است که مردی از قم مردم را به حق فرامی خواند و مردم مانند پاره های آهن بر گرد او جمع می آیند.

خانم وفادار با اشاره به برکات وجودی امام علی(ع) برای اهل عالم یادآور شد: حضرت رسول(ص) در روایتی امام علی(ع) را پیشوای مؤمنان و ثروت را پیشوای منافقان معرفی می کنند؛ بنابراین کسب ثروت اگر برای جلب رضایت خداوند نباشد و تنها برای منافع شخصی بوده و انسان از هر راهی به کسب ثروت اقدام کند عملی منافق صفتانه بوده در حالی که ایمان و تقوا و ساده زیستی نشانه پیروان امام علی(ع) است.

لازم به ذکر است مدیحه سرایی این مراسم را خانم امین الله برعهده داشت و در نوبت عصر نیز مراسم مدیحه سرایی و محفل سخنرانی ولادت امام موسی کاظم(ع) با حضور خانم خودکار و خانم میرامام از اساتید حوزه علمیه خواهران در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/۱۱۲