استاد حوزه علمیه خواهران تربیت فرزندان عزتمند را از شاخصه های سیره و سبک زندگی حسینی عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم وفادار پیش از ظهر دوشنبه، در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها با اشاره به پیام های قیام عاشورا برای ملت های آزاده دنیا، گفت: اولین درس عاشورا برای بشریت به ویژه مسلمانان زندگی در پناه عزت است.

گفت مکتب عاشورا نشان می دهد که زندگی انسان زمانی ارزشمند بوده که با عزت همراه باشد در غیر این صورت انسان مانند یک مرده متحرک بدون منشاء اثر در عالم هستی خواهد بود.

وی با  بیان اینکه خداوند انسان را عزیز آفریده و انسان باید از عزت خود محافظت کند، افزود: در کربلا هزاران مرتبه این جمله از زبان مبارک ابا عبدالله الحسین(ع) شنیده شده است که زندگی با ذلت جز ننگ و مرگ عزت مندانه برای ایشان رستگاری است.

استاد حوزه علمیه خواهران با تأکید بر اینکه مادر تربیت شده در دستگاه امام حسین(ع) همواره فرزندان عزتمندی را تربیت می کند، گفت: در حال حاضر که دشمن از طریق جنگ نرم عزت مسلمانان را تحت شعاع قرار داده و با سبک زندگی غربی می خواهد زندگی عزتمند را از جهان اسلام گفته و جوانان مسلمان را مانند جوانان غربی به ذلت و خواری بکشاند، مادران تربیت شده در دستگاه امام حسین(ع) سعی می کنند با تربیت دینی فرزندان خود در مقابله ذلت پذیری ایستادگی کنند.

وی افزود: مادر عزتمند نه تنها خود بی حجابی نمی کند بلکه به دختر خود نیز اجازه نمی دهد که با بی حجابی خود و دیگران را به ذلت بکشاند.

استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به اینکه عزتمندی تنها محدود به عرصه سیاسی نیست بلکه عزتمندی باید در تمامی ارکان زندگی یک مسلمانان وجود داشته باشد، ادامه داد: جوان عزتمند از موسیقی غرب، پوشش غربی، سبک زندگی غربی دوری کرده و سعی می کند مانند امام حسین(ع) با وجود رنج های فراوان عزت خود را حفظ کند.

وفادار با تأکید بر اینکه متأسفانه در جامعه امروز جای عزت و ذلت عوض شده و گناهانی مانند بی حجابی، بی حیایی و بی اخلاقی که در زمره بدترین ذلت ها هستند جای عزت را گرفته و به ارزش تبدیل شده اند، گفت: یکی از خط قرمزهای ما که در شعارها بیان می شود « هیهات من الذله» است این در حالی است که متأسفانه این راهبرد و خط قرمز به صورت عملی در زندگی ما جایی ندارد زیرا زندگی با گناه جز با ذلت ممکن نیست و آنچه انسان را ذلیل کرده و او را از ورطه انسانیت خارج می کند گناه است.

وی یادآور شد: امام حسین(ع) فرزندان خود را در نهایت عزتمندی تربیت کرده بودند و آنها در کربلا حاضر نشدند که حتی به خاطر آب و نجات جان خود یک لحظه در برابر دشمن تسلیم شده و شرایط دشمن را بپذیرند.

انتهای پیام/۱۱۲