مدیر موکب مردم قم المقدسه گفت: همه اقدامات برای پذیرایی از زائرین مقدمه ای برای انجام کارهای فرهنگی در موکب است.
به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام، محمود پارچه باف، پیش از ظهر امروز در دیدار هیئت امنای موکب مردم قم المقدسه (حضرت معصومه علیهاالسلام) با تولیت آستان مقدس و امام جمعه قم که در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، گفت: همه اقدامات برای پذیرایی از زائرین مقدمه ای برای انجام کارهای فرهنگی در موکب است.
وی افزود: در این موکب برگزاری نماز جماعت در سه نوبت صورت می‌گیرد، همچنین هر شب در حسینیه موکب حضرت معصومه(س) که ابعاد آن نسبت به سال گذشته بزرگ تر نظر در گرفته شده است، سخنرانی‌ مذهبی با حضور شخصیت های برجسته دینی و حوزوی همراه با مداحی مداحان اهل‌بیت(ع) انجام می پذیرد.
وی با اشاره به آغاز پذیرش و اسکان زائران حسینی در موکب حضرت معصومه(س) از روز ۱۰ صفر در کربلا گفت: با توجه به حجم گسترده زائران و محدودیت های موجود، در این موکب برای هر زائر حداکثر سه شب اقامت در نظر گرفته شده تا زائرین بیشتری از خدمات موکب بهره ببرند، فعالیت موکب حضرت معصومه(س) حداقل تا دو روز بعد از اربعین ادامه پیدا می‌کند.
وی حضور گسترده جوانان در ایام اربعین حسینی را فرصتی مغتنم برای ارائه برنامه های فرهنگی دانست و افزود: با هماهنگی انجام شده با بعثه مقام معظم رهبری در عراق، در ایام برپایی موکب، حلقه های معرفتی با حضور کارشناسان مربوطه برپا می شود. پاسخگویی به مسائل شرعی و شبهات، اقامه نماز جماعت در وعده های سه گانه، ارائه خدمات رفاهی و چاپ روزنامه، از جمله دیگر برنامه های موکب مردم قم خواهد بود.
وی افزود: دسته عزاداری مردم استان قم امسال نیز در شامگاه ۱۹ صفر، از محل موکب به سمت حرم امام حسین(ع) و حرم حضرت عباس(ع) حرکت خواهد کرد و در این زمینه هماهنگی‌های لازم با مسئولان اجرایی کربلا و اعتاب مقدسه صورت گرفته است.
وی با بیان این که تمرکز ما در خدمت رسانی به زائران حسینی، اسکان آنهاست، گفت: امسال میزان اسکان زائرین را نسبت به سال گذشته افزایش دادیم، سال گذشته ظرفیت اسکان در موکب ۳۵۰۰ نفر بود که این ظرفیت به ۵ هزار نفر رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: موکب مردم قم میان وعده‌هایی همچون نوشیدنی‌های سرد و گرم اعم از آب، شربت، آب میوه، چای و دم نوش را به زائران ارائه خواهد داد و در وعده‌های غذایی، میوه نیز در میان زائران توزیع می گردد که در این راستا، طی هماهنگی انجام شده، ۲۰ تن میوه به کربلا ارسال شده است.
انتهای پیام// ۱۱/ ۹۶