استاد حوزه علمیه قم با بیان این که اشک ریختن بر امام حسین(ع) موجب آمرزش گناهان انسان می شود، گفت: بالاترین فضیلت حضور در مجلس عزای امام حسین(ع) و اشک ریختن بر آن حضرت، آمرزش گناهان به وسیله توبه است.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری ظهر امروز در شبستان امام خمینی(ره) ماه محرم را بهترین فرصت برای توبه از گناه عنوان کرد و گفت: انسان با گناه عاقبت به خیر نمی شود بنابراین برای عاقبت به خیری باید از گناه توبه کرد و گناه کردن را کنار گذاشت.

وی زندگی را مانند یک فرمول ریاضی توصیف کرد که در آن هر عملی عکس العمل خاص خود را دارد و عاقبت گناه ذلت و خواری بوده و عاقبت اخلاص در راه خداوند عاقبت به خیری و عاقبت سعید در دنیا و آخرت است.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: فرمول خداوند در زندگی این است که مؤمن را عزیز و منافق ذلیل است همانطور که درباره امام حسین(ع)به این شکل بود و خداوند ایشان را عزیز ابدی کرد و نه تنها امام حسین(ع) عزیز است بلکه عزداری بر امام حسین(ع) دارای فضیلتی است که در این عالم هیچ کس نمی تواند حسابرسی ثواب عزاداران امام حسین(ع) را محاسبه کند.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری ادامه داد: علت بسیاری از گرفتارهای انسان گناهان اوست و در این زمینه از امام علی(ع) روایتی وجود دارد که یکی از  شیعیان به دیدار امام مشرف شده و به امام علی(ع) عرض می کند که فقر زندگی مرا متلاشی کرده است که امام علی(ع)در پاسخ او می فرمایند برو و از گناهان خود توبه کن.

وی افزود: آیه ۱۰ سوره نوح نیز به همین موضوع اشاره دارد و می فرماید« فَقُلْتُ اسْتَغْفِرُوا رَبَّکُمْ إِنَّهُ کانَ غَفَّاراً» از پروردگار خود طلب آمرزش کنید که او بسیار آمرزنده است.

استاد حوزه علمیه قم گفت:  در آیه ۱۱و ۱۲ سوره نوح به این مسأله اشاره شده که با توبه به هنگام و به جا خشکسالی از انسان دور شده و ابرها پی در پی بر او می بارند و خداوند به او فرزند اعم از دختر و پسر هدیه می دهد و او را در بهشت ابدی جا خواهد داد.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری براساس آیات سوره نوح کلید حل مشکل فقر، بی فرزندی و خشکسالی را در توبه از گناهان عنوان کرد، افزود: راهکار نجات از گناهان توبه است و بهترین فرصت برای توبه مجلس عزای امام حسین(ع) است زیرا امام حسین(ع) برای بازگشت انسان ها به صراط مستقیم قیام کردند و اصلاح امت جز از طریق امر به معروف و نهی از منکر و توبه از گناهان محقق نمی شود.

انتهای پیام/۱۱۲