تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) گفت: اجرای همه‌پرسی برای جدا شدن کردستان عراق نشان از یک نقشه شوم علیه اسلام است چرا که مستکبران می‌خواهند اسرائیل دیگری را در میان کشورهای اسلامی به نام یک قوم به وجود آورند تا بی‌ثباتی را به منطقه تحمیل کنند به همین علت کردهای غیور و مسلمان نباید اجازه دهند که رژیم صهیونیستی با نام آنها این توطئه را سامان دهد

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم با بیان اینکه انسان مومن باید تقوای الهی را در رفتارها، نوشته‌ها و گفتارهای خود رعایت کند، تصریح کرد: هر فردی در روز قیامت باید نسبت به عملکرد خود نزد پروردگار جهانیان پاسخ‌گو باشد.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) اضافه کرد: در قرآن کریم تعابیر مختلفی در مورد فتنه مطرح شده است که یکی از این تعابیر مصیب، بلا و گرفتاری است چرا که برخی از مردم فقط خداوند را برای مادیات عبادت می‌کنند به همین علت زمانی که گرفتار مشکل می‌شوند از پرستش خداوند عقب‌گرد می‌کنند.

وی از شک، شبهه و اضطراب به عنوان یکی دیگر از تعاریف فتنه نام برد و تصریح کرد: این فتنه موجب می‌شود که انسان حق را تشخیص ندهد به همین علت خطر آن از خطر کشتن یک فرد مومن بیشتر است.

آیت‌الله سعیدی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از تعابیر فتنه از منظر قرآن شکنجه و آزار است که اکنون این فتنه در مورد کشتار مسلمانان میانمار به خوبی قابل مشاهده است و در بحرین و سایر مناطق مسلمان‌نشین نیز توسط مستکبران دنبال می‌شود.

وی از تقاران آغاز سال تحصیلی جدید با ماه محرم یاد کرد و ادامه داد: معلمان باید حسینی درس دهند و دانش‌آموزان باید حسینی درس بخوانند تا در مدارس افراد عاشورا‌یی تربیت شوند که اهداف انقلاب اسلامی را در طراز آموزه‌های حسینی دنبال کنند.

امام جمعه قم ضمن تقدیر از مسؤولان آموزش و پرورش استان قم گفت:‌ امسال نیز در حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها در همایش «احلی من‌العسل» شاهد حضور پر شور دانش‌آموزان بودیم که به شیوه مطلوبی به عزارداری حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام و یاران ایشان می‌پرداختند.

وی با تاکید بر اینکه مردم ایران از پیکر شهید حججی به خوبی استقبال کردند، عنوان کرد: رهبر انقلاب اسلامی این شهید را حجت خداوند برابر چشم همگان و یکی از نمونه‌های رویش انقلاب اسلامی خواندند، محسن حججی همانند شهید فهیمده الگویی برای جوانان جامعه اسلامی خواهد بود که یاد و خاطره او زنده می‌ماند.

آیت‌الله سعیدی ادامه داد: اگر افرادی برای خوش‌آمد دشمنان نام شهدا را از کتاب‌ها حذف کنند باز هم یاد این شهیدان در قلب ملت مسلمان برای همیشه ماندگار خواهد بود.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) با بیان اینکه اکنون نیروهای مقاومت در حال درهم پیچیدن تومار داعش هستند، گفت: در این شرایط با حمایت آشکار رژیم صهیونیستی، آمریکا و برخی از مزدوران دیگر که در آینده نقش آنها بیشتر نمایان خواهد شد، توطئه‌ای سازمان یافته و سابقه‌دار در کردستان عراق در حال اجراست.

وی خاطرنشان کرد: اجرای همه‌پرسی برای جدا شدن کردستان عراق نشان از یک نقشه شوم علیه اسلام است چرا که مستکبران می‌خواهند اسرائیل دیگری را در میان کشورهای اسلامی به نام یک قوم به وجود آورند تا بی‌ثباتی را به منطقه تحمیل کنند به همین علت کردهای غیور و مسلمان نباید اجازه دهند که رژیم صهیونیستی با نام آنها این توطئه را سامان دهد.

آیت‌الله سعیدی با تاکید بر اینکه کشورهای مسلمان به ویژه کشورهای همسایه عراق باید با قدرت و قاطعیت مقابل نقشه شوم دشمن ایستادگی کنند، گفت: آتش فتنه جدایی کردستان عراق دامن همه را خواهد گرفت.

امام جمعه قم با بیان اینکه امروزه بیشتز از زمانی نیازمند بازخوانی عاشورای حسینی هستیم، عنوان کرد: باید خط زندگی خود را بر اساس عاشورا تنظیم کنیم چرا که حادثه کربلا ترسیم یک راه و مهندسی یک جاده برای رسیدن انسان‌ها به زندگی عزتمندانه است؛ اگر مردم تشکیل جبهه یزیدی را مشاهده کردند باید به سرعت و با قاطعیت پشت سر رهبر خود جبهه حسینی را تشکیل دهند.

آیت‌الله سعیدی ماندگاری هدف و مسیر اصلی اسلام را نشان از پیروزی حقیقی امام حسین علیه‌السلام در جریان کربلا دانست و اظهار کرد: اینکه ایشان تا پایان قیام خود حتی در مجلس یزید فاسد قرآن کریم را تلاوت می‌کردند نشان از اهمیت این کتاب الهی است چرا که پیروان امام حسین علیه‌السلام باید در زندگی خود از آموزه‌های این کتاب دینی استفاده کنند.

وی لزوم احیای امر به معروف و نهی از منکر را یکی دیگر از دروس اصلی عاشورا خواند و گفت: ایشان در عاشورا درس آزادی و غیرت و صبر بر مصیبت را به همگان آموختند.

انتهای پیام/۱۱۵