استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به ریشه های قرآنی عزداری برای سید الشهداء علیه السلام گفت: اشک حضرت یعقوب علیه السلام در فراق حضرت یوسف علیه السلام بهترین سند قرآنی برای سوگواری سید شهداء در آیین اسلام است.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم شاه جعفری پیش از ظهر امروز در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها با اشاره به آیه ۳۲ سوره حج گفت: خداوند در این آیه خطاب به جامعه مؤمنان می فرماید« وَمَنْ یُعَظِّمَ شعائِرَ اللّه فَإنَّها مِن تَقْوی القلوب« یعنی هرکس شعائر الهی را بزرگ دارد، این کار نشانه تقوای دلهای آنها است.

وی افزود: در این آیه به بزرگداشت شعائر الهی اشاره شده و باید دقت کرد که براساس آیه مودت محبت به اهل بیت علیهم السلام و گرامیداشت یاد و منزلت آنها مصداق تعظیم شعائر الله است که در قرآن کریم نسبت به آن تأکید شده است.

استاد حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه تعظیم شعائر الهی براساس آیات قرآن کریم نه تنها شرک نیست بلکه از نشانه های افراد متقی است، گفت: انسان های متقی به تعظیم شعائر الهی پایبند بوده و برای وسیع شدن عرصه هدایت الهی همواره این شعائر الهی را حفظ و تکریم می کنند.

شاه جعفری تصریح کرد: در قرآن کریم آیاتی وجود دارد که به سوگواری برای پیامبران و ائمه معصوم اشاره دارد و اگر این سوگواری برای معصوم شرک بود، خداوند در قرآن کریم برای آن مصداق بیان نمی کرد و چه بسا حتی از آنها نهی می کرد.

وی آیات سوره یوسف را بهترین مصداق برای عزداری امام حسین علیه السلام عنوان کرد، گفت: در آیه ۸۵ سوره یوسف یکی از شاخصه های ممتاز و برجسته حضرت یعقوب علیه السلام اشک ریختن فراوان برای حضرت یوسف علیه السلام عنوان شده به حدی که نزدیک بود حضرت یعقوب علیهم السلام از فرط اشک ریختن برای حضرت یوسف علیه السلام هلاک شود و در نهایت نیز دیدگان ایشان بر این سوگواری سپید شد.

استاد حوزه علمیه خواهران با تأکید بر اینکه مقام و منزلت امام حسینعلیه السلام از تمامی پیامبران اولو العزم به جز حضرت رسول(ص) بالاتر است، ادامه داد: براین اساس اشک ریختن شیعه در سوگواری امام حسینعلیه السلام نه تنها شرک نیست بلکه شیعه اگر بر امام حسینعلیه السلام و اصحاب ایشان خون گریه کند باز کم است چون امام حسین علیه السلام ذبیح الله اعظم هستند.

شاه جعفری یادآور شد: به همین دلیل است که در روایت ها بیان شده که شهادت امام حسین علیه السلام غم و حرارتی در دل انسان های آزاده ایجاد کرده است که این حرارات تا ابد خاموش نخواهد شد؛ بنابراین گریه بر سید الشهداء نه تنها شرک نیست بلکه از نشانه های بندگان حقیقی در پیشگاه خداوند است.

انتهای پیام/۱۱۲