استاد حوزه علمیه قم واقعه عاشورا را روز رویارویی و مواجه تمام جبهه حق با جبهه باطل عنوان کرد، گفت: عاشورا خط قرمزهای جبهه حق و امت اسلام را در طول تاریخ برای امت ها و ملت های بیدار ترسیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری، ظهر امروز در شبستان امام خمینی(ره) با بیان این که قیام امام حسین(ع) مرز میان جبهه حق و جبهه باطل را به خوبی برای همگان در طول تاریخ ترسیم کرد، گفت: این واقعه، خط قرمزهای امت اسلامی را در مقابل چشم همگان به نمایش گذاشت.

وی افزود: عاشورا به خوبی معیارهای امت و نظام اسلامی را به همگان معرفی کرده و به مردم در طول ادوار تاریخی مختلف یادآوری می کند که حفظ ارزش های الهی در میان امت اسلامی به حدی اهمیت دارد که حتی اگر جان امام معصوم و حجت خدا در معرض آسیب قرار گرفت برای دفاع از این ارزش ها باید جان نثاری کرد و به شهادت رسید.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: در میدان دفاع از حق عدد مجاهدان و قلت آنها اهمیت ندارد بلکه مهم این است که ارزش های اسلامی به وسیله خون این مجاهدان حفظ شود همانطور که امام حسین(ع) با وجود قلت یاران در مقابل یزیدیان ایستاد و قلت و ترس از دشمن و جنگیدن موجب نشد که امام حسین(ع) میدان را برای یزیدیان خالی کند.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری تصریح کرد: امام حسین(ع)  هرگز درباره حق و دین خدا با دشمنان مذاکره نکرد و هر گز حاضر نشد که در مقابل دشمن کوچکترین نرمشی داشته باشد و این سیره امام حسین(ع) در عرصه مدیریتی کشور باید الگوی مدیران نظامی اسلامی در مواجه به جبهه استکبار جهانی باشد.

وی نام مبارک امام حسین(ع) را در طول تاریخ آرام بخش دل های تمام انسان های آزاده در سراسر جهان عنوان کرد، گفت: امام حسین(ع) نفس مطمئنه ای است که با یقین قلبی، قلوب امت اسلام را در مسیر صراط الهی هدایت کرد و این هدایتگری تا روز قیامت ادامه دارد.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه باید یزیدیان زمان را بشناسیم و با آنها به پیکار برخیزیم، گفت: یزیدیان زمان کسانی که هستند که مردم مظلوم جهان را از اساسی ترین حقوق ها آنها یعنی حق آزادی و انتخاب سرنوشت محروم کرده و به بهانه صلح جهانی و حقوق بشر، حقوق انسان ها را نقض کرده و به دنبال دیکته کردن اوامر خود به دیگران هستند و هرکس که این اوامر را نپذیرد به جرم مخالفت با استکبار به خاک خون کشیده می شود و جبهه استکبار جهانی امروز به مدد داعش و زنانی مانند رییس جمهور میانمار و عربستان سعودی خون هزاران انسان بی گناه را به زمین می ریزند.

حجت الاسلام صالحی خوانساری سخت ترین صحنه کربلا را برای امام حسین(ع) شهادت حضرت عباس به عنوان عمود خیمه سپاه امام حسین(ع) عنوان کرد، گفت: براساس منابع تاریخی شهادت حضرت عباس(ع) بزرگترین مصیبت وارد شده به امام حسین(ع) در کربلا بود زیرا ایشان پس از امام حسین(ع) به تنهایی هم از خیمه ها محافظت کرده و هم با دشمن می جنگیدند و به عبارت دیگر با شهادت حضرت عباس(ع) دشمن به خیمه های امام حسین(ع) سرازیر شد و اهل بیت ایشان را به اسارت برد.

انتهای پیام /۱۱۲