استاد حوزه علمیه خواهران تبلیغ عملی اهداف عاشورا را مهم ترین اقدام امام سجاد(ع) برای جهانی کردن نهضت حسینی عنوان کرد، گفت: عاشورا برای همیشه اسلام را در تاریخ احیاء کرد.

خانم صفایی در گفت و گو با پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، با اشاره به نقش امام سجاد(ع) در اطلاع رسانی وقایع پس از عاشورا گفت: امام سجاد(ع) با خطبه خوانی در مجلس یزید برای نخستین بار اقدام خود را به عنوان امام پس از امام حسین(ع) نسبت به واقعه عاشورا به انجام رسانده و اقدام به تجزیه و تحلیل واقعه عاشورا برای مردم کردند.

وی افزود: امام سجاد(ع) با اقدامات خود ابعاد مختلف قیام سید الشهداء را به مردم یادآور شده و با خطبه خوانی، گریه شدید بر امام حسین(ع) و خریداری غلام و آزاد کردن آنها و همچنین در قالب دعا ضمن تببین معارف دینی  سعی کردند با وجود خفقان حاکم بر جامعه مردم را از خواب غفلت بیدار کنند.

استاد حوزه علمیه خواهران قیام عاشورا را احیاء کننده اسلام در طول تاریخ عنوان کرد،؛ گفت: اگر افشاگری امام سجاد(ع) و حضرت زینب سلام الله عیلها نبود دشمن اجازه نشر پیام عاشورا را نمی داد و با ابزار تبلیغاتی که در اختیار داشت برای همیشه اسلام را دچار تحریف می کرد.

صفایی پایبندی عملی به اهداف قیام عاشورا را از رسالت های امت اسلامی نسبت به قیام امام حسین(ع) دانست، گفت: پیروان مکتب امام حسین(ع) اعم از شیعه و سنی باید به اهداف قیام عاشورا پایبند باشند زیرا قیام عاشورا تا زمانی در جامعه زنده و پایدار است که به ارزش ها و اهدافی که امام حسین(ع) برای آن قیام کرد، عمل شود.

وی افزود: امروز رسالت ما به تبعیت از امام سجاد(ع) جهانی کردن اهداف قیام عاشورا است زیرا امروز همه جهان امام حسین(ع) و عاشورا را می شناسند و آنچه نیاز به جهانی شدن دارد اهداف قیام عاشورا و جهانی کردن عمل به این اهداف براساس سیره امام حسین(ع) است.

استاد حوزه علمیه خواهران خاطر نشان کرد: امام حسین(ع) برای احیای واجبات قیام کردند و یکی از این واجبات حجاب و عفاف است بنابراین اگر می خواهیم در زمره انصار و یاران امام حسین(ع) باشیم باید با پایبندی به حجاب و عفاف عاشورایی بودن و حسینی بودن خود را ثابت کنیم.

صفایی یادآور شد: مهم ترین خصلت زنان عاشورایی پایبندی به حجاب و عفاف و تربیت فرزندان ولایتمدار است و باید تا جایی که می توانیم به تأسی از امام سجاد(ع) با راهبردهای مختلف این دو هدف را در جامعه اسلامی محقق کرده و جامعه اسلامی را برای عصر رهبری و امامت امام مزان(عج) آماده کنیم.

انتهای پیام/۱۱۲