استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به اثرات تربیتی لقمه حلال در تربیت دینی فرزندان گفت: شکم های پر شده از حرام علت شقاوت اصحاب یزید در کربلا بود.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم خراسانی، عصر یکشنبه در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها با اشاره به الگوهای تربیتی واقعه عاشورا گفت: امام حسین(ع) در روز عاشورا و در کربلا یکی از مهم ترین شاخصه ها برای تربیت فرزندان صالح را لقمه حلال می دانند.

وی افزود: امام حسین(ع) به قدری بر این مسأله تأکید دارند که در مقابل سپاه یزید به آنها می فرمایند« مَا عَلَیْکُمْ أَنْ تُنْصِتُوا إِلَیَّ فَتَسْمَعُوا قَوْلِی؛ چرا ساکت نمی‌شوید تا سخن خیرخواهانه و هدایت‌گرانه مرا بشنوید فَقَدْ مُلِئَتْ بُطُونُکُمْ مِنَ الْحَرَامِ علت این رفتار شما آن حرام‌هایی است که شکمتان را با آن پر کرده‌اید.

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: میزان رنج و سختی کسب حلال، رابطه مستقیمی با تدین مردم جامعه و تربیت فرزندان صالح  دارد؛ زیرا هر چه جامعه از احکام دین دورتر باشد کسب لقمه حلال هم در آن سخت‌تر است و هرچه لقمه‌های حرام در جامعه‌ای بیشتر باشد میزان هدایت‌پذیری در آن جامعه کمتر خواهد بود.

خراسانی ادامه داد: وجود لقمه حرام موجب می‌شود گوش و چشم انسان بر حقیقت بسته شود چنانکه ما در مورد لشرکریان یزید در روز عاشورا شاهد این موضوع هستیم.

وی لقمه حلال را کلید ولایت پذیری عنوان کرد، گفت: اگر سرگذشت ۷۲ تن از یاران امام حسین(ع) را مطالعه کنیم در می یابیم که این بزرگواران در کنار پرورش در دامان مادران پاک و طاهر با لقمه حلال پدر نیز بزرگ شده اند و اگر این لقمه حلال نبودند نمی توانستند در زمره اصحاب عاشورا قرار گیرند.

استاد حوزه علمیه خواهران علت حرام بودن ربا را همین مسأله دانست و افزود: پدر و مادری که نسبت به ربوی یا طاهر بودن اموال خود بی توجه هستند و در کنار بی توجهی به ربا نسبت به پرداخت خمس و زکات اموال خود توجه نمی کنند، نمی توانند فرزندان صالحی را تربیت کنند و این والدین باید در روز قیامت در مقابل انحراف فرزندان خود پاسخگو باشند.

خراسانی یادآور شد: اصحاب یزید بهترین مصداق برای کسانی هستند که لقمه حرام به آنها داده شده و حرام خواری کرده اند بنابراین اگر می خواهیم فرزندانی مانند این گروه نداشته باشیم باید نسبت به حلال و حرام بودن لقمه ای که به فرزندان خود می دهیم بسیار حساس باشیم زیرا رمز حرکت در مسیر ولایت امام معصوم تربیت دینی و بهره مندی از لقمه حلال است.

انتهای پیام/۱۱۲