خداوند در قرآن کریم در هر جای ممکن و در قالب زیباترین کلمات برای انسان بیان می کند که یکی از مهم ترین کرامت هایی که به انسان  بخشیده و به واسطه آن بر انسان منت گذاشته غذای طیب و طاهر و رزق حلال است.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، در جای جای قرآن کریم رزق حلال و مائده آسمانی مورد تکریم قرار گرفته و خداوند این مائده های آسمانی را نه تنها به بندگان خاص خود بلکه به همه انسان ها عرضه داشته است.

اهمیت این ماده و رزق حلال برخلاف نگرش غربی که هدف از خوردن را لذت بردن و لذت جویی عنوان می کند تنها پر کردن شکم نیست بلکه خداوند هر مائده ای را تکریم نمی کند و منظور از غذا تنها غذای طیب و پاک است زیرا لقمه حلال اثر تربیتی داشتی و انسان ساز است و انسان های صالح در پناه چنین لقمه ای پرورش می یابند

برخلاف غرب که اهمیت غذا را در جلوه ظاهری و مفید بودن خلاصه می کند اسلام معقتد است که حتی اگر غذا سالم باشد ولی از راه حلال تامین نشود مخرب ترین اثر را بر جسم و روح انسان دارد و برهمین اساس که برخلاف نگرش غرب در احادیث بیان شده غذای انسان باید برای او ‌شفا و دارو است البته اگر از راه حلال تامین شود.

حجت اسلام اخوان از کارشناسان معارفی آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها به استناد متون و روایات معتقد است که نه‌ تنها غذا در رشد شخصیتی انسان بلکه در امر ازدواج انسان و انتخاب همسر و حرکت بر مدار اخلاق در زندگی زناشویی بسیار مهم است.

این کارشناس معارفی معتقد است که باید انتخاب همسر بر مبنای  مزاج شناسی و تغذیه باشد چون افراد دارای چهار مزاج هستند و ازدواج مزاج های مخالف با یکدیگر زمینه ساز طلاق و چه بسا مشکلات اخلاقی و عاطفی می شود.

وی معتقد است هر فرد باید همسر متناسب با مزاج خود را انتخاب کند و اگر از مرحله انتخاب همسر عبور کرده و ازدواج کرده اند باید براساس شیوه اصلاح تغذیه مزاج هایشان را به هم نزدیک کنند.

کارشناس معارفی آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها ادامه داد: متأسفانه این شاخصه انتخاب همسر در جامعه امروز مغفول مانده و همین موضوع زمینه ساز افزایش نرخ طلاق و فسادهای اخلاقی مختلف شده است بنابراین باید در کنار سایر شاخصه های انتخاب همسر، شاخصه تغذیه و مزاج شناسی را نیز مد نظر قرار دهند.

انتهای پیام/۱۱۲