معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها گفت: موکب آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) از دهم صفر خدمت‌رسانی خود را با فعالیت حدود ۳۰۰ نفر از خادمان حرم مطهر در عمود ۱۰۸۰ مسیر نجف به کربلا آغاز می‌کند.
به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، محمدجواد جهانگیرزاده در جلسه ستاد اربعین استان قم که در سالن جلسات امام جواد(ع) ساختمان استانداری برگزار شد، اظهار کرد: موکب حضرت معصومه سلام‌الله علیها از هشتم صفر خدمت‌رسانی خود را با فعالیت حدود ۳۰۰ نفر از خادمان حرم کریمه اهل بیت(ع) در عمود ۱۰۸۰ مسیر نجف به کربلا آغاز می‌کند.
وی در مورد برگزاری مراسمات مذهبی در موکب آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها عنوان کرد: این مراسم‌ها در دو نوبت ظهر و شب با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری، حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری و حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان دنبال می‌شود.
معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، با اشاره به حضور خادمین آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) در قالب کاروان سفیران کریمه در ۵۰۰ موکب اربعین، مطرح کرد: موکب آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها در روزهای عادی چهار هزار پرس غذا و در روزهای نزدیک به اربعین نیز هشت هزار پرس غذا را در هر وعده میان زائران توزیع می‌کند.
جهانگیرزاده با بیان اینکه امسال در موکب حضرت معصومه سلام‌الله علیها امکانات درمانی مطلوبی داریم، خاطرنشان کرد: این موکب با همکاری جمعیت هلال احمر درمانگاهی را با حضور ۴۰ نفر از پزشکان و بهیاران برای خدمت‌رسانی به زائرین اربعین برپا می‌‌کند.
وی با اشاره به اینکه امسال لباس‌های زائرین در مدت کوتاهی توسط خادمین موکب حضرت معصومه سلام‌الله علیها شستشو می‌شود، تصریح کرد: افتخار خدمت‌رسانی به زائرین را مدیون لطف سید و سالار شهیدان هستیم و پیشرفت این موکب در عرصه خدمت‌رسانی به زوار فقط با عنایت ویژه حضرت و جد بزرگوار ایشان امکان‌پذیر است.
معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها ادامه داد: زیرساخت‌های موکب حضرت معصومه سلام‌الله علیها از چند روز پیش آماده و با افزایش فضای فیزیکی موکب نسبت به سال گذشته امکان خدمت‌رسانی مطلوب‌تر و متنوع‌تر برای خادمین حرم کریمه اهل بیت(ع) فراهم شده است.
وی از برگزاری نمایشگاه عکس اربعین یاد کرد و گفت: برنامه‌های موکب حضرت معصومه سلام‌الله علیها با همکاری صدا و سیما توسط شبکه‌های تلویزیونی پوشش داده می‌شود.
انتهای پیام/۱۱۵