مدیرعامل موسسه فرهنگی اقتصادی زائر گفت: در بخش گیاهان دارویی امسال ۱۷ تن گلاب و عرقیات تولید شده و علاوه بر آن نیز کشت زعفران انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حرم حضرت معصومه سلام الله علیها، حسین فراهانی در دیدار با مدیران آستان مقدس حرم حضرت معصومه سلام الله علیها با آیت الله سعیدی که در سالن امام خامنه ای حرم حضرت معصومه سلام الله علیه برگزار شد با اشاره به فعالیت های موسسه زائر اظهار داشت: این موسسه در بخش تولید نهال توانسته نهال های انگور و پسته راتولید کند که در بخش تولید پسته توانسته ۸۲۷ تن پسته تولید کند.

وی به تولید های بخش کشاورزی پرداخت و افزود: امسال حدود ۱۲۰ تن تولید زیتون، در سال گذشته ۱۰ هزار تن ذرت و سالانه ۸۰۰ تن کلزا در بخش کشاورزی این موسسه تولید می شود.

مدیرعامل موسسه زائر به فعالیت در بخش دام و شیلات اشاره و خاطرنشان کرد: امسال تولید ۵۰ تن ماهی قزل آلا و کپور  در موسسه داشته ایم که به نسبت سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته ایم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته به عنوان کارآفرین نمونه در استان شناخته شده ایم، تصریح کرد: در چند سال اخیر موسسه زائر ۱۷ موفقیت را در بخش های مختلف به دست آورده است که از این تعداد ۱۵ موفقیت استانی و دو موفقیت در سطح کشور بوده است.

فراهانی خاطرنشان کرد: کشت توام و تاخیری، پرورش ماهی، درام فیلتر و بیو فیلتر جهت تصفیه فیزیکی و بیولوژی آب و کشت نشائی از جمله فعالیت های این موسسه در بخش های مختلف است.

وی به فعالیت های بخش عمرانی اشاره و عنوان کرد: احداث چابخانه به منظور ساخت مکانی مناسب برای چاپ، نشر کتب، نشریات متعلق به آستان مقدس و ارائه به عموم، استخر دو منظوره شریف آباد به منظور ایجاد استخر پرورش ماهی دومنظوره برای پرورش ماهی و همچنین ذخیره آب برای زمین های کشاورزی زیردست در هنگام ضرورت و گرمای تابستان ضمن غنی شدن اب و کمک به محصولات کشاورزی، مجتمع تجاری حریر و ابریشم از جمله فعالیت های عمرانی این موسسه به شمار می رود.

مدیرعامل موسسه فرهنگی و اقتصادی زائر کشت و تولید گاهان دارویی در این موسسه را مدنظر قرار داد و ابراز کرد: در بخش گیاهان دارویی امسال ۱۷ تن گلاب و عرقیات تولید شده و علاوه بر آن نیز کشت زعفران انجام شده است که در بازار به صورت کلان عرضه و توزیع می شود.

انتهای پیام/۹۶/۱۱۶