آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها بهترین الگوی عزداری بانوان را در ایام سوگواری امام حسین علیه السلام برای هیئت ها و نهادهای مذهبی به نمایش گذاشت.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، با نهایت دقت نشسته بود و در محفل عزداری به سخنان سخنران جلسه گوش می داد. نه تنها او بلکه تمامی بانوانی که در جلسه حاضر بودند برایشان دیدن سخنران و مداح خانم چیزی متفاوت بود.

کنجکاو شدم و به او نزدیک شدم پس از اینکه عزداری تمام شد و خادمان رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها  وسایل محفل عزداری را جمع کردند و مشغول پهن کردن سفره تلاوت و حزب خوانی روزانه قرآن کریم در ایام عاشورا بودند از او پرسیدم که من متوجه شدم که شما با دقت خاصی محفل را دنبال می کردید دلیل خاصی داشت

که او در پاسخ گفت بله برایم جالب بود چون من خیلی کم در محافل عزاداری مداح و سخنران خانم دیده ام و از این که متوجه شدم در آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها به صورت همیشگی این سبک دنبال می شود بسیار متعجب شدم.

از او نامش را پرسیدم و او در پاسخ خود را فاطمه رسولی معرفی کرد، گفت: بانی یکی از محافل عزاداری در شهرکرد است.

او برایم گفت که متأسفانه در شهرستان ها مبلغ و مداحان خانم بسیار کم بوده و حتی به تعداد انگشتان یک دست هم نمی رسند و به همین دلیل در مجالس بانوان نیز برداران روحانی برای بانوان سخنرانی می کنند.

رسولی ادامه داد: اگر در تمامی شهرستان ها مانند آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها عمل می شد و مبلغ خانم  و مداح خانم در مراسم بانوان حضور داشتند بسیاری از بانوان ضمن استفاده از محفل سخنرانی می توانستند پرسش های شرعی خود را به راحتی با سخنران جلسه در میان گذاشته و بدون دغدغه حضور نامحرم برای امام حسین(ع) اشک بریزند.

این زائر آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها حرم بانوی کرامت را بهترین الگو برای محافل عزاداری بانوان عنوان کرد، گفت: امیدوار است روزی در سراسر کشور محافل عزداری برای بانوان به تبعیت از آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها برپا شود.

وی یادآور شد: اگر آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها به صورت گسترده در زمینه برپایی این محافل اطلاع رسانی کرده و تجربه خود را در اختیار هیأت های مذهبی و سازمان تبلیغات اسلامی قرار دهد در نتیجه سایر استان ها و شهرستان ها از این اقدام فرهنگی آستان بانوی کریمه اهل بیت(ع) استقبال خواهند کرد.

لازم به ذکر است، واحد فرهنگی خواهران آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها در تمامی ایام سال در دو نوبت صبح و عصر با توجه به مناسبت ها و با محوریت سبک زندگی و تربیت اسلامی برای بانوان در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها محافل سخنرانی، و مداحی برگزار می کند و همچنین در حاشیه این محافل به پرسش های شرعی بانوان پاسخ داده می شود و اضافه براین حزب خوانی روزانه قرآن کریم از دیگر برنامه های امور فرهنگی خواهران در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها برای بانوان است.

انتهای پیام/۱۱۲