امام جمعه قم گفت: اگر رشادت ها و فداکاری های شهدای کربلا و دیگر شهدا نبود؛ اسلام و انقلاب اسلامی به ثمر نمی نشست.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حرم حضرت معصومه سلام الله علیها، آیت الله سید محمد سعیدی امشب در آیین غبار روبی حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها که با حضور خانواده های شهدا، فرماندهان و کارکنان اطلاعات و عملیات قرارگاه حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد؛ با اشاره به اینکه ایام محرم برای اهل بیت بسیار سخت و دشوار است؛ اظهار داشت: اهل بیت در ایام محرم اسیر افرادی به ظاهر مسلمان بودند که در باطن اعتقادی به خداوند نداشتند.

وی با بیان اینکه تاریخ کربلا برای مسلمانان درس آموز است؛ افزود: اگر رشادت ها و فداکاری های شهدای کربلا و دیگر شهدا نبود؛ انقلاب اسلامی هرگز پا نمی گرفت.

امام جمعه قم عنوان کرد: امام علی علیه السلام در خطبه ۵۶ نهج البلاغه گله مندانه و هشدار دهنده به افراد سهل انگار که فکر می کردند با رفتارهای ساده اندیشانه می شود دین را حفظ کرد؛ می فرماید “اگر ما مانند شما بودیم هرگز درخت اسلام ثمر نمی داد”.

وی با اشاره به اینکه مسلمانان باید برای دین خود هزینه کنند؛ خاطرنشان کرد: آثار و برکات دین، هم در دنیا و هم در آخرت به انسان ها می رسد؛ بنابراین انسان نباید در عرصه دین سهل انگار باشد.

تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه سلام الله علیها اسارت گرفته شدن آل الله را یکی از تلخ ترین حوادث تاریخ خواند و ابراز کرد: نباید در دین مداری و توسل به اهل بیت علیهم السلام کوتاهی کنیم؛ اگر در دین مداری کوتاهی کردیم بلایی که دشمنان بر سر ما خواهند آورد؛ جبران ناپذیر خواهد بود.

وی ادامه داد: بیش از یک میلیارد مسلمان در جهان وجود دارد که از واقعه غدیر بی خبر هستند و این ها همان آتشی است که مردم بی ولایت در زمان پیامبر (ص) بر افروختند و اکنون گریبان گیر مسلمانان شده است.

انتهای پیام/۹۶/۱۱۶