در ماهی که سر بریده سید شهداء بر سر نیزه قرآن می خواند؛ ربیع القرآن آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله عیلها با شکوفایی هر چه تمام همراهی کلام وحی و نهضت عاشورا را به نمایش گذاشته است.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، در مدرس های شبستان نجمه خاتون سلام الله علیها بهاری به وسعت تمام سال جریان دارد؛ بهاری که آغاز آن با بهار طبیعت بوده و تمام فصل هایش به بهار ختم می شود.

این بهار، بهاری است که نسیم گل های بهاری آن از شبستان نجمه خاتون سلام الله علیها شروع به شکوفه زدن کرده و در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها و شبستان امام خمینی(ره) به شکوفه می نشیند.

بهار بی انتهای حرم حضرت معصومه سلام الله علیها، بهار کلام وحی است؛ بهاری که با نام خدا شروع شده و با اظهار به صداقت و وحدانیت خداوند پایان می یابد.

اما این بهار برخلاف بهار طبیعت که فقط جلوه بزم و رنگ است؛ بهاری است که رنگی به وسعت عالم کائنات و بهشت ازلی بر دل ها می زند. به عبارت دیگر این بهار، بهار قلوب است و چه نامی بهتر از ربیع القلوب برای آن؟

پای سخن کارشناسان آستان مقدس نشستیم و از آنها درباره این بهار دل انگیز جویا شدیم و متوجه شدیم که این بهار وسعتی عالم تاب دارد و با کلاس های حفظ قرآن کریم، ویژه گروه های مختلف سنی شروع شده و با روخوانی و روانخوانی قرآن کریم  ادامه می یابد.

این ربیع القلوب، ربیعی نیست که تنها به ظاهر کلام وحی ختم شود؛ بلکه این ربیع با تدبر و تفسیر در قرآن و بیان آیات قیامت و تفکر در آن نیز همراه است و به عبارت دیگر این بهار، قرآن را به متن زندگی قرآن آموزان حرم آورده است.

در آستان ملک پاسبان بانوی کرامت روزهای جمعه این بهار در طنین صدای قاریان در قالب محفل انس با قرآن جهانی می شود و فرشتگان عالم ملکوت را بر سفره پر برکت بانوی کرامت میهمان می کند.

در حقیقت سفره قرآنی آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها آنچنان گسترده است که غنچه های زندگی در رواق کودک و نوجوان نیز از برکت این نور آسمانی شکفته می شوند و بانوان در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها قلب خویش را به این نور جلا می بخشد و در هنگامه ظهر فرشتگان مشغول شمارش ثواب بانوان حزب خوانی می شوند که دهان خویش را به تلاوت کلام وحی خوشبو می کنند.

اما در ماهی که سر حجت خدا بر سر نیزه، قرآن تلاوت می کند؛ ربیع القرآن در آستان بانوی کرامت رنگی دیگر داشت و اگر ندای «لبیک یا حسین» روزها با زیارت عاشورا در گوش جان زائران طنین انداز می شد؛ عصرها کلام وحی با قیام عاشورا همراهی می کرد و جلوه های قرآنی عاشورا را با حزب خوانی بانوان و اهدای ثواب آن به شهدای کربلا در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها شاهد بودیم.

در این روزهایی که ندای هل من ناصر ینصرنی امام حسین از جای جای زمین با پیاده روی اربعین به گوش می‌رسد؛ بانوان متدین در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها عصرها با نوای تلاوت قرآن قافله اسراء و شهدای کربلا را همراهی کرده و هر روز عصر از ساعت ۱۵ با تلاوت قرآن در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها قرآنی بودن فلسفه قیام عاشورا و قرآن طلبی جبهه حق و شیعه را به گوش جهانیان زمزمه می کنند تا استکبار و وهابیت بدانند با ترقه بازی گروه های مانند داعش و به بهانه شرک نمی توانند نور حق و قرآن را خاموش کرده و چهره سرخ رنگ قیام حسینی و نهضت سبز رنگ مهدوی را کمرنگ کنند.

انتهای پیام/۱۱۲