همزمان با سالروز شهادت حضرت رقیه سلام الله علیها، آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها میزبان همایشی است که در آن سه ساله‌ کربلا، عشق را روایتگری کرده و از امام شناسی می‌گوید.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، هر چند که دستانش کوچک بود و سن و سالی نداشت؛ اما چادری به قامت حضرت زهرا سلام‌الله علیها به تن داشت و در پناه این حجاب، همچون ماه در شب سیاه، از نور ولایت و امامت می‌گفت و جهان را با این نور مهتاب گونه، روشن می‌کرد.

جهانی که از ظلم و سیاهی پر بود؛ دنیایی که بر سر ماذنه های آن بانگ «اشهد ان محمد رسول‌ الله» با صدای بلند، به گوش می‌رسید؛ اما اهل‌ بیت پیامبرش را در کوچه‌ها و در میان مردم به اسارت گرداندند.

پس از روایتگری دختران حضرت زهرا سلام‌الله علیها از جمله حضرت زینب و حضرت ام‌ کلثوم علیهم‌ السلام، این بار نوبت دختر سه ساله امام حسین (ع) بود که با شهادت خود در خرابه‌های شام، عشق را روایتگری کند.

این دختر، در فراق پدر و طلب پدر، فقط عشق بی‌انتهای خود را به پدر نشان داد؛ بلکه اوج مظلومیت خاندان پیامبر را به نمایش گذاشت؛ همان خاندانی که رسول خدا، اجر رسالتش را محبت آنها طلب کرده بود و شرط بهشتی شدن را محبت به این فرزندانش عنوان کرد؛ اما مردم نه تنها اجر رسالت را پرداخت نکردند؛ بلکه با دادن سر پدر به دختر او نهایت قساوت را به نمایش گذاشتند و این خود سند تأییدی شد بر مظلومیت امام حسین که برای همیشه، فاسق بودن یزید را اثبات کرد.

امروز نیز به تبعیت از دختر سه ساله امام حسین، سه ساله‌ ها رخت عزا بر تن کردند؛ تا عشق حسینی را برای جهانیان روایت کنند و از شناخت امام عصر و معرفت به امام عصر بگویند؛ تا جهان بداند که اگر به قامت بلند امام شناسی نرسند عاشورا بارها و بارها از سوی اشقیا در تاریخ تکرار خواهد شد.

همایش سه ساله کربلا امسال نیز همچون سال‌های گذشته در آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها برگزار خواهد شد.

خانم شهبازی، مسئول امور فرهنگی خواهران آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها با اعلام خبر برگزاری این همایش  گفت: این همایش بیش از دو سال است که در آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها برگزار می‌شود.

وی ترویج حجاب و عفاف، ولایتمداری، امام شناسی، ترویج سبک و سیره زندگی اهل‌بیت و تربیت دینی بر محور سبک زندگی حسینی و زیبایی‌های عاشورا را از برکات برگزاری هر ساله این همایش در آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها عنوان کرد.

وی افزود: این همایش امسال همزمان با ۳ آبان از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در شبستان نجمه خاتون سلام‌الله علیها برگزار خواهد شد.

مسئول امور فرهنگی خواهران آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها تصریح کرد: بانوان خیر می‌توانند؛ در این همایش مشارکت داشته باشند.

شهبازی یادآور شد: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره‌های ۳۷۱۷۵۵۶۱ و ۳۷۱۷۵۵۱۵ و ۳۷۱۷۵۵۱۲ تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام/ ۱۱۲