اعضای هیئت امنای امام زاده موسی مبرقع علیه السلام با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه و رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی استان قم با آیت الله سعیدی، تولیت آستان مقدس و امام جمعه قم دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حرم حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام و المسلمین سید اسماعیل حسینی مقدم در این دیدار که ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به اینکه یکی از افتخارات  موسی مبرقع علیه السلام خدمت گزاری در آستان حضرت معصومه سلام الله علیها است، اظهار داشت: امام زاده موسی مبرقع علیه السلام به عنوان یکی از امامزاده های تاریخی و مهم در کشور است.

وی با اشاره به اجرای طرح توسعه امامزاده موسی مبرقع علیه السلام در چهار هکتار گفت: وجود فرزند بلافصل امام جواد علیه السلام و ۴۰ نفر از امامزادگان در کنار یکدیگر در این مکان مقدس، در نوع خود بی نظر است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم عنوان کرد: شایسته است در دهه کرامت همانند روز بزرگداشت احمد بن موسی علیه السلام که در تقویم رسمی نیز ثبت شده است، روزی را نیز برای امامزاده موسی مبرقع علیه السلام اختصاص داد.

در ادامه این دیدار، سید حسن رضوی، رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی استان قم با اشاره به برگزاری نشست هایی پیرامون احداث شبستان وطرح توسعه حرم امامزاده موسی مبرقع علیه السلام اظهار داشت: بعد از سفر مقام معظم رهبری به استان قم تا کنون ۳۰ میلیارد تومان برای توسعه این مکان مقدس هزینه شده  که یک سوم آن از محل اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب به قم پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از وزارت مسکن برای توسعه حرم امامزاده موسی مبرقع علیه السلام تخصیص اعتبار شده است، افزود: با توجه به اینکه امامزاده موسی مبرقع قطب سوم زیارتی استان قم محسوب می شود، پیش بینی می شود که اجرای کامل این طرح ۱۷۰ میلیارد تومان هزینه داشته باشد.

انتهای پیام/۹۶/۱۱۶