خانم همتی در گفت‌وگو با پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، غفلت والدین به خصوص مادران را عامل عدم تقید نسل جدید به امور دینی عنوان کرد، گفت: متأسفانه امروز دانشگاه ها و مدارس ما به سالن های مد و آرایشگاه تبدیل شده اند.

وی افزود: خداوند رسالت تربیت فرزند را مستقیماً بر عهده خانواده قرار داده و مادر و پدری که صرفاً به نیازهای مادی فرزندان خود می اندیشند اگر فرزندان آنها منحرف شوند باید در قیامت پاسخگوی این انحراف باشند.

استاد حوزه علمیه خواهران تربیت دینی فرزندان را از مصداق های حق الناس عنوان کرد و گفت: حق الناس چیزی است که حتی با توبه بخشیده نمی شود و باید جبران شود بنابراین پدر و مادری که به تربیت فرزندان خود بی توجه هستند باید این حق الناس واجب را ادا کنند.

وی اظهار کرد: خداوند بهشت را زیر پای مادری قرار داده است که فرزند خود را بر محور آیات قرآن و احادیث تربیت کند به همین دلیل مسوولیت اقتصادی در اسلام از زنان برداشته شده است.

استاد حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه بی توجهی به تربیت کودک از مصداق های سبک زندگی غربی است، گفت: در جوامع غربی به دلیل حاکم بودن اصالت لذت و اصالت پول تنها مادیات و تآمین مالی کودک اهمیت دارد در حالی که در اسلام حتی اگر در اثر بی توجهی والدین کودکان بیمار شوند والدین باید در پیشگاه خداوند متعال پاسخگوی این وضعیت کودک باشند.

وی افزود: در اسلام اصالت با تربیت دینی فرزندان و انسان سازی است و دوام اسلام و تمدن اسلامی جز با تربیت دینی و تربیت انسان های وارسته ممکن نخواهد بود.

استاد حوزه علمیه خواهران یادآور شد: کودکان تا هفت سال سید هستند بنابراین باید این سادات را مستقیماً بر محور دین، احادیث و سیره نبوی تربیت کرد.