استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به اینکه در حال حاضر میزان منکرات در جامعه اسلامی رو به افزایش است، گفت: غیرت دینی راهکار مقابله با منکر در جامعه اسلامی است.

خانم روحانی در گفت ‌وگو با پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با بیان اینکه میان حیاء و عفاف در یک جامعه و منکر رابطه مستقیم وجود دارد، گفت: در جامعه ای که حیاء حاکم شود، فساد کم خواهد بود اما هر چه یک جامعه از حیاء و عفاف دور می شود به همان میزان منکرات و فساد در جامعه افزایش می یابد.

وی افزود: حیاء تنها اختصاص به زنان ندارد بلکه در جامعه ای که حیاء در میان مردان کمرنگ شود آن جامعه غیرت دینی خود را از دست خواهد داد.

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: از میان رفتن حریم ها یکی از مهم ترین دلایل از بین رفتن حیاء در یک جامعه است.

روحانی ادامه داد: چشمی که به نامحرم نگاه کند حیای خود را از دست می دهد بنابراین مردانی که متأسفانه به عادت چشم چرانی مبتلا هستند باید دقت کنند که به مرور در اثر این رفتار غیرت آنها از بین خواهد رفت.

وی افزود: زنان در جامعه اسلامی باید دقت کنند که زینت و آرایش برای شوهر است و چه خوب است زنان بدانند که در جامعه عصر رسول خدا(ص) و در مدینه النبی به حدی مردم به رعایت حریم ها پایبند بودند که زنان از کنار دیوارها رفت آمد می کردند تا با مردان نامحرم برخورد نکنند در حالی که متأسفانه در جامعه امروز زنان به راحتی با مردان نامحرم گفت و گو می کنند.

استاد حوزه علمیه خواهران خاطرنشان کرد: در جامعه ای که حیاء و غیرت دینی نابود شود امنیت نیز از بین خواهد رفت زیرا تنها در سایه حیاء و غیرت دینی است که زنان می توانند در اجتماع حضور داشته و رفت و آمد داشته باشند.

روحانی یادآور شد: والدین، همسر و اعضای خانواده نخستین کسانی هستند که باید فرزندان و نزدیکان خود را به حیاء دعوت کنند و توجه به این نکته لازم است در خانه ای که مادر، خواهر و همسر یک مرد حیاء داشته باشند آن مرد نیز با حیاء بوده و در چنین خانواده ای فرزندان با حیایی پرورش خواهند یافت.

انتهای پیام/۱۱۲