استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به اینکه امام حسین علیه السلام محیی شریعت هستند، گفت: احیای شریعت تنها با مقابله با بدعت ها ممکن است.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم احمد پور روز گذشته در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها امام حسین علیه السلام را «محیی شریعت» عنوان کرد، گفت: در زمان امام حسین علیه السلام به دلیل حاکمیت بنی امیه در جامعه اسلامی بدعت های زیادی ایجاد شده بود که امام حسین علیه السلام با این بدعت ها به مقابله برخاستند به همین دلیل ایشان مانند امام علی علیه السلام و امام حسن مجتبی علیه السلام «محیی شریعت» هستند.

وی با بیان اینکه امامان پس از امام حسین علیه السلام نیز محیی شریعت بودند و با بدعت ها مقابله کردند، گفت: در زمان امام حسین علیه السلام خاندان بنی امیه در راستای کسب مشروعیت برای حکومت خود، خود را برخلاف خلفای قبل، خلیفه خدا نامیدند و با جعل احادیث سعی کردند این نکته را به مردم بقبولانند که اطاعت از خلیفه خدا بر خلاف خلیفه پیامبر(ص) لازم و واجب است.

وی رواج تقدیر گرایی و نسبت دادن فسادهای حاکمان و بدبختی مردم به تقدیر خداوند، ترویج اشرافی گری و ترویج رشوه و ربا  خواری در جامعه اسلامی، ترویج فسادهای اخلاقی و شرب خمر، موروثی کردن جانشینی حضرت رسول اکرم (ص)، حذف ملاک هایی مانند تقوا از جامعه اسلامی و به عبارت دیگر  احیا کردن جاهلیت اولی و بازگشت به رسوم جاهلی قبل از اسلام از بدعت هایی بود که امام حسین علیه السلام برای مقابله با آن قیام کرد.

استاد حوزه علمیه خواهران با تاکید بر اینکه مردم تصور می کنند که امام حسین علیه السلام تنها به خاطر بیعت نکردن با یزید قیام کرد، گفت : این تصور درست نیست بلکه امام حسین علیه السلام برای مقابله با بدعت ها قیام کردند و رسالت ائمه معصوم در هر عرصه زمانی مقابله با بدعت ها و احیای دین است؛ بر همین اساس است که امام زمان (عج) نیز مانند امام حسین علیه السلام «محیی شریعت» نامیده می شوند.

احمد پور با بیان اینکه شاخصه شیعه در عصر غیبت مقابله با بدعت ها است، ادامه داد: عصر آخر الزمان عصر تولید بدعت ها است؛ بنابراین برای مقابله با این بدعت ها باید دین را از مرجع آن یعنی قرآن‌کریم و سیره و احادیث امامان معصوم گرفت و به سراغ فقهای دین شناس با تقوا و عالم رفت تا در هجوم بدعت ها از صراط مستقیم منحرف نشویم.

انتهای پیام/ ۱۱۲