به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حرم حضرت معصومه سلام الله علیها، سردار حسین سلامی ظهر امروزدر سخنرانی به مناسبت روز ۱۳  آبان که در صحن امام رضا(ع) حرم کریمه اهل بیت (س) برگزار شد، با اشاره به اینکه اشغال لانه جاسوسی به عنوان یک حماسه بی نظیر در تاریخ ایران نام گرفت، اظهار داشت: ملت ایران با تصرف لانه جاسوسی بر سیاست های سلطه طلبانه آمریکا خط بطلان کشیدند.

وی با بیان اینکه قدرت آمریکا ظاهری مهیب و ترسناک داشت، افزود: امام راحل باکلامش باطل السحر این شبکه پیچیده بود، امام خمینی(ره) توانست با شناختی عمیق دستگاه مادی دشمنان اسلام و ایران را تشخیص دهد و نظام مادی آمریکا ر ا در هم بشکند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به شکست آمریکایی ها در واقعه طبس اشاره و عنوان کرد: آمریکایی ها در حال طراحی پیچیده ترین نقشه ها در سرزمین ایران بودند اما واقعه طبس همه نیروهای خبره و آموزش دیده آمریکا را گرفتار خود کرد، و این حقیقت جنبه الهی یافت.

وی ادامه داد: آمریکایی ها تمام استعداد خود را به کار گرفتند که ملت را از ادامه مسیر جدا کنند، می خواستند ثابت کنند که ملت ایران مجدداً علاقمند به بازگشت به گذشته ذلت آفرین هستند و تمام تلاش خود را کردند که برای جهان اسلام مدیریت غربی بسازند.

سردار سلامی با اشاره به اینکه آمریکا همه تلاش خود را برای براندازی جمهوری اسلامی ایران به کار گرفت و از حداکثر ظرفیت ممکن کوتاهی نکرد خاطر نشان کرد: استقامت، ثبات قدم، پایداری، توسل، توکل و وحدت سبب شد که در مقابل آمریکا ایستادگی کنیم و اکنون ثبات قدم را در عالم شاهد هستیم.

ویبا بیان اینکه همه توطئه های آمریکا به خودشان بازگردانده شده، تصریح کرد: روزگاری دشمن تمام توان خود را در ایران اسلامی قرار داده بود و با عملیات روانی، تهاجم فرهنگی و تحریم اقتصادی به دنبال به زانو در آوردن ایران بود اما این حقیقت به شکل دیگری پیش رفت و هر آنچه آن ها توطئه کردند به خودشان بازگشت.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه آنچه ما اکنون می گوییم بیان عقایدی است که به آن اعتقاد راسخ داریم، ابراز کرد: رهبران دینی ما با دشمن شناسی، وارستگی، تقوای الهی و سیاست ورزی آگاهانه نظام اسلامی را به ساحل نجات و رستگاری پیش بردند و از چنین رهبرانی که ستارگانی درخشان در شب های تیره و ظلمانی و سخت راه را به ما نشان داده اند، بهره مند بودیم.

وی تمامی توطئه های آمریکا را ناکام دانست و بیان کرد: هر چه آمریکا توطئه افکنی می کند نتیجه عمل آن به سود اسلام و انقلاب تمام می شود، اما اگر تاریخ را از سوی دیگر ورق بزنیم ملاحظه می کنیم که ملت ایران چگونه توانسته در سخت ترین شرایط به سمت امنیت، آزادی و کرامت حرکت کند.

سردار سلامی عنوان کرد: تمامیت ارضی کشور امروز مستحکم، عمیق و ریشه دار است، محیط امنیت داخلی ما امن ترین محیط جهان است و این نشان می دهد آن شجره طیبه ای که امام راحل  کاشت امروز توسط مقام معظم رهبری به یک درخت محکم و استوار تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه اکنون کشوری امن، توانا، نیرومند و قابل اعتماد هستیم، تاکید کرد: اکنون کشور ما تبدیل به محلی برای آرامش همه مسلمانان عالم شده است، دوش به دوش و بی واهمه با دشمنان، این انقلاب را پیش بردیم و هر آنچه دشمنان سیاست اندیشیده بودند مجبور شدند از عمق ذهن و در عالم واقعیت پیاده کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: با نگاهی به جغرافیای سیاسی منطقه می بینیم که آمریکا در حاشیه سیاست ها است و هر روز شاهد تشییع جنازه سیاسی هستیم، دشمنان در همه اهدافشان ناکام مانده اند.

وی ادامه داد: آن قدرتی که در منطقه نقش ایفا می کند نظام جمهوری اسلامی است که از شمال دریای سرخ تا شرق مدیترانه در حال نقش آفرینی است.

 سردار سلامی با بیان اینکه زندانی در شرق مدیترانه به نام اسرائیل وجود دارد، تصریح کرد: آنهایی که به دنبال توسعه رژیم صهیونیستی در جهان بودند اکنون به دور آن دیوار کشیده اند که نشانگر غلبه نیروهای حزب الله لبنان و گروه های فلسطینی است.

وی با اشاره به اینکه گزینه نظامی دیگر حتی در فکر مقامات آمریکایی نیز خطور نمی کند، عنوان کرد: دشمنان می دانند که اگر موتور محرکه جهاد با تمام ظرفیت خود فعال شود در آینده نزدیک رژیمی به نام اسرائیل وجود نخواهد داشت و اگر جنگ جدیدی رخ دهد این نیروهای آمریکایی هستند که باید منطقه را ترک کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه قم مرکز ترویج اسلام ناب است، کنار گذاشتن قدرت نظامی ایران را یک رویای کودکانه دانست و ادامه داد: هیچ گاه در مقابل دشمن سر فرود نخواهیم آورد، اینکه تصور کنند ایران قدرت نظامی خود را کنار بگذارد یک رویایی کودکانه است، به همین دلیل دیگر در سخنان اخیر ترامپ حرفی از گزینه نظامی ندیده ایم.

وی با اشاره به اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فدایی ملت ایران و پیش مرگ نظام است، خاطرنشان کرد: آمریکایی ها امروز سپاه را نقطه تمرکز تهاجم خود قرار داده اند، آن ها با موجودیتی بنام ایران به عنوان قدرتی جدید مخالف اند در حالی که سپاه فدایی ملت ایران و پیش مرگ ایران است.

سردار سلامی پیروزی حق بر باطل را نمایان در منطقه دانست و ابراز کرد: پیروزی حق بر باطل حقیقتی است که امروز در منطقه نمایان است، امروز قدرت مسلمانان رو به رشد است.

انتهای پیام/۹۶/۱۱۶