مسؤول امور فرهنگی خواهران آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها از برگزاری بیش از ۴۰ محفل سخنرانی با محوریت قیام حسینی ویژه بانوان در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها حرم مطهر خبرداد.

مریم شهبازی در گفت و گو با پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، از برگزاری ۴۶ مجلس سخنرانی با محوریت قیام امام حسین علیه السلام در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها خبرداد و گفت: همزمان با این مجالس سخنرانی، جلسات بیان احکام نیز برای بانوان در رواق برگزار شده است.

وی افزود: این مجالس سخنرانی در دو نوبت صبح و عصر با محوریت تبیین معارف دعای مکارم الاخلاق، پیام های قیام عاشورا، آثار محبت به اهل بیت علیهم السلام، الگوهای تربیت دینی در واقعه عاشورا، قیام ابا عبدالله علیه السلام، ریشه و ثمرات عاشورا، نقش آفرینی زنان در واقعه عاشورا، درس هایی از کربلا، آداب عزاداری، خطبه های اهل بیت علیهم السلام و برگزاری حلقه های معرفت با موضوعات قیام حسینی برگزار شد.

مسؤول امور فرهنگی خواهران با بیان اینکه همه روزه در نوبت صبح و عصر بیش از ۲۰۰ نفر از بانوان در این مجالس سخنرانی حضور داشتند، گفت: این محافل سخنرانی تا پایان ماه صفر در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها ادامه دارد و تمامی بانوان می توانند از این مجالس کسب فیض کنند.

شهبازی تصریح کرد: محفل حزب خوانی بانوان نیز همه روزه از ساعت ۱۵ در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها برگزار می شود که در ایام ماه محرم ۴۴۰ ختم کامل قرآن کریم و ۲۰ختم کامل قرآن در قالب جز خوانی انجام شده که ثواب آن به اصحاب عاشورا و شهداء اهدا شده است.

وی افزود: همچنین در ایام ماه محرم بیش از ۴۰ هزار مرتبه زیارت عاشورا در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها قرائت و ختم شده که این برنامه نیز تا پایان ماه صفر در رواق ادامه دارد.

مسؤول امور فرهنگی خواهران آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها یادآور شد: در برگزاری این مراسم سخنرانی در کنار مداحان، ۱۲ نفر از اساتید برتر حوزه علمیه خواهران مشارکت داشتند.

انتهای پیام