استاد حوزه علمیه خواهران گفت: با وجود که مردم از خبر شهادت امام حسین علیه السلام به وسیله پیامبر(ص) مطلع شده بودند اما چون حرص و طمع و لقمه حرام چشم و قلب مردم را بیمار کرده بود کلام نورانی رسول خدا(ص) را نشیده گرفتند و در مقابل ایشان ایستادند.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم دریاباری  روز گذشته در رواق حضرت خدیجه(س) با اشاره به نقش آفرینی زنان در واقعه عاشورا گفت: حضرت زینب سلام الله علیها و بانوان همراه ایشان تنها سفیران کربلا نبودند بلکه بانوانی بودند که مدت ها قبل از شهادت امام حسین علیه السلام به نقل از رسول خدا(ص) خبر شهادت امام حسین علیه السلام را در میان مسلمانان مطرح کرده بودند.

وی افزود: زنانى که خبر شهادت امام حسین علیه السلام را به نقل از رسول خدا(ص) برای امت و مردم بیان کردند شامل امّ سلمه، سلمى همسر ابورافع، زينب بنت جحش، صفيه بنت عبدالمطلب و عايشه دختر ابوبكر می شوند.

استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به رابطه خاص ام سلمه با اهل بیت علیه السلام گفت: جبرئیل رسول خدا(ص) را از شهادت امام حسین(ع) در دشت نینوا آگاه کرده بود که روزی پیامبر(ص) مقداری خاک به ام سلمه داد و به ام سلمه فرمودند که این خاک، خاک کربلا است و زمانی که خاک این شیشه تبدیل به خون شد بدان که امام حسین(ع) به شهادت خواهد رسید.

دریاباری ادامه داد: با وجود که مردم از خبر شهادت امام حسین علیه السلام به وسیله پیامبر(ص) مطلع شده بودند اما چون حرص و طمع و لقمه حرام چشم و قلب مردم را بیمار کرده بود کلام نورانی رسول خدا(ص) را نشیده گرفتند و در مقابل ایشان ایستادند.

دریاباری ادامه داد: تمامی غاصبان مقام خلافت و بنی امیه از فضیلت و جایگاه اهل بیت علیه السلام آگاهی کامل داشتند اما از آنجایی که شهوت قدرت و ثروت چشم و قلب آنها را کور کرده بود کمر به قتل سید شباب اهل جنت بسته و امام حسین علیه السلام و یارانشان را به فجیع ترین شکل ممکن به شهادت رساندند.

وی یادآور شد: این در حالی است که یکی از علمای مسیحی در مجلس یزید زمانی که متوجه شد پسر پیامبر(ص) به دست امت ایشان به شهادت رسیده گفت ما خاک پای نوادگان و منتصبان به حضرت عیسی علیه السلام را توتیای چشم خود می کنیم آن وقت شما پسر پیامبر بلافصل خود را به شهادت رسانده اید.

انتهای پیام/۱۱۲