مدیر کمیته پشتیبانی ستاد موکب آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها با اشاره به اینکه سال گذشته تمام مواد مصرفی موکب از ایران تهیه شد، گفت: در سال جاری با بررسی‌های انجام شده  ۷۰ درصد مواد در عراق تامین شده است.

کریم‌خانی در گفت‌و گو با خبرنگار پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، با اشاره به وظایف کمیته پشتیبانی در موکب آستان کریمه اهل بیت(س) اظهار کرد: این کمیته رسالت خرید و تامین کلیه مسالح ساختمانی، تجهیزات، برق، تاسیسات و مواد مورد نیاز آسپزخانه را بر عهده دارد و به همین علت قبل از اینکه نیروهای ساخت و ساز به موکب اعزام شوند، تیم کمیته پشتیبانی فعالیت خود را دنبال کرده است تا لوازم و تجهیزات مورد نیاز از ایران و در صورت امکان از عراق فراهم شود.

وی با بیان اینکه کمیته پشتیبانی مواد مورد نیاز را از نظر کیفیت و قیمت مورد بررسی قرار داده و بعد از آن اقدام به خرید، بارگیری و انتقال مواد می‌کند، عنوان کرد: قبل از اربعین حسینی در طول عملیات عمرانی و همچنین در زمان برپایی موکب نیز یکی از نیروهای کمیته پشتیبانی در موکب آستان مقدس به صورت شبانه روز مستقر است تا در صورت نیاز تهیه کالا و اقلام مورد نیاز را  دنبال کند.

مدیر کمیته پشتیبانی ستاد موکب آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۰۰ درصد مواد مصرفی موکب از ایران تهیه و توسط کانتینرها منتقل شد، مطرح کرد: در سال جاری با بررسی‌های انجام شده در حدود ۷۰ درصد مواد مورد نیاز در عراق تامین شده است.

وی افزود: با توجه به تجربیات سال گذشته تا کنون در حوزه فعالیت‌های کمیته پشتیبانی مشکل خاصی نداشته‌ایم و بیشتر کمیته‌ها و واحدهایی که در موکب فعالیت دارند با کمیته پشتیبانی هماهنگ هستند.

کریم‌خانی با بیان اینکه کمیته پشتیبانی بدون هیچ زیر مجموعه تشکیلاتی و با کمترین نیرو کار خود را دنبال می‌کند، خاطرنشان کرد: در زمان برپایی موکب از ظرفیت‌های موجود در کشور عراق استفاده شده و کالاهای مورد نیاز نیز به صورت زمینی انتقال داده می‌شود.

وی از محموله‌های انتقالی به موکب یاد کرد و گفت: دو تن خرما، پنج تن برنج، یک تن لوبیا، یک تن لپه و یک تن عدس نمونه‌هایی از خریدهای انجام شده در کشور عراق است، در حالیکه در سال گذشته کالاهای ارسالی از ایران به کشور عراق با ۲۲ دستگاه تریلی انجام شده است اما امسال به سه دستگاه تریلی کاهش یافته است.

انتهای پیام/۱۱۵