خانم همتی در گفت و گو با پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با بیان اینکه امروز برخلاف تصور همگان اطلاعت علمی و عمومی نسل جوان و نوجوان در جامعه ایران نسبت به سایر جوامع بیشتر است، گفت: باید دقت شود که متأسفانه این اطلاعات به نحوی هدف گذاری نشده است که بتواند مشکلات جامعه یا حتی مشکلات خود جوانان و نوجوانان را حل کند.

استاد حوزه علمیه خواهران با تأکید براینکه رهبر معظم انقلاب به دنبال ترویج مطالعه هدفمند در سطح جامعه هستند، تصریح کرد: مطالعه هدفمند مطالعه ای است که ضمن گره گشایی از مشکلات و آسیب ها بتوان با استفاده از آن در مسیر پیشرفت و تعالی حرکت کرد.

همتی ادامه داد: متأسفانه در جامعه امروز دشمن با طرح شبهاتی مانند چگونگی ماهیت شیطان، اینکه عمر شیطان به چه میزان است و شبهاتی از این قیبل ذهن نسل جوان و نوجوان را از توجه به اصول دین و مسائل اصولی دین منحرف کرده و به این وسیله می خواهد آنها را گمراه کند.

وی افزود: بر این اساس تدوین کتاب هایی که بتوانند به مسائل اصولی دین با توجه به نیاز نسل جوان و نوجوان پاسخ دهند در جامعه امروز ضروری است.

استاد حوزه علمیه خواهران با تأکید بر اینکه باید فرهنگ محتوا محوری در عرصه کتابخوانی در جامعه تزریق شود، گفت: مطالبه بی محتوا هیچ فایده ای به حال جامعه ندارد و این همان چیزی است که دشمن به دنبال آن است.

همتی یادآور شد: مادران با قصه گویی برای فرزندان خود می توانند فرزندانشان را با فرهنگ کتاب و کتابخوانی آشنا کنند.

لازم به ذکر است، خانم همتی کتاب« تب مژگان» را به عنوان یک رمان خود به دختران جوان و نوجوان معرفی کرد و گفت: در این کتاب به خوبی برخی از مسائل اصولی برای دختران جوان و نوجوان مطرح شده است.