به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، آیت الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار اعضای کارکنان اداره اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به اهداف وقف، اظهار داشت: با توجه به اینکه هدف اصلی وقف، خیر رسانی مادی و معنوی به مردم است از این رو باید نسبت به ترویج این سنت حسنه تبلیغات بیشتری صورت گیرد.

وی وقف به صورت مشارکتی را مد نظر قرار داد و افزود:  وقف تنها به عهده متمکنین نیست بلکه وقف می تواند به صورت مشارکتی و جمعی نیز صورت بگیرد، بنابراین مردم می توانند با احسان های خود اداره اوقاف و امور خیریه را وکیل خود دانسته و مجموعه هایی را در این راستا احداث کنند.

امام جمعه قم با بیان اینکه سهیم شدن مردم در وقف مشارکتی آثار مطلوبی را به دنبال دارد، ادامه داد: به وسیله وقف های مشارکتی و دسته جمعی می توان از بسیاری آسیب های اجتماعی جلوگیری کرد.

وی به موقوفات معطل مانده و گم شده اشاره و عنوان کرد: موقوفات معطل مانده باید پیگیری شوند به دلیل اینکه هنگامی فردی طعامی را بین مردم پخش می کند و می بیند نیمی از آن استفاده نشده است، دیگر میلی به پخش طعام ندارد، از این رو باید موقوفات گم شده و معطل مانده پیگیری شود.

آیت الله سعیدی تشویق مردم به سوی وقف در ارتباط با دغدغه های مقام معظم رهبری و حوادث غیر مترقبه از سوی مسئولان را مد نظر قرار داد و تصریح کرد: تشویق مردم از سوی مسئولان در وقف برای ایجاد و احداث موقوفات به خصوص برای حوادث غیر مترقبه مانند زلزله کار بسیار مطلوبی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: محورهایی که گاهی دغدغه و نگرانی های رهبر معظم انقلاب در دستورالعمل های خود پرامون حاشیه نشینی شهر، طلاق، ترویج فرهنگ فساد و فحشا و … می شود، باید در تشویق مردم به سوی وقف مورد توجه قرار گیرد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها به تشکیل هیئت اندیشه ورز در عرصه وقف اشاره و ابراز کرد: باید برای تحقق ولایت مداری و برخی نگرانی های مقام معظم رهبری که عنوان می شود باید در موقوفات آورده شود، هیئت اندیشه ورز در عرصه وقف تشکیل شود.

وی بیان کرد: هیئت اندیشه ورز در برطرف کردن نگرانی های مقام معظم رهبری و تشخیص اولویت ها که ممکن است اموری واجب باشد می تواند بسیار موثر و تاثیرگذار واقع شود.

انتهای پیام/۹۶/۱۱۶