به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام الله علیها، آیت الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار مدیرکل و روسای شعب تامین اجتماعی قم با اشاره به فعالیت های این سازمان در گذشته و حال، اظهار داشت: خدمات کنونی تامین اجتماعی در گذشته محدود به طوایف خاصی بود، ولی به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی تامین اجتماعی با نگاه به افراد ضعیف و محروم جامعه شکل گرفت.

وی با بیان اینکه خداوند محرومین را دوست دارد، افزود: یکی از نگاه های درست امام خمینی(ره) تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) و نگاه به محرومین بود، از این رو باید نگاه همه این دستگاه ها که شکل گرفته اند معطوف به همه ملت باشند.

امام جمعه قم یکی از کارهای نظام را نگاه به مردم دانست و عنوان کرد: تامین اجتماعی یکی از وظایف نظام است که باید با نگاه به مردم انجام شود که این نگاه، کمک حال افراد ضعیف جامعه است؛ در چنین شرایطی خداوند هم برکات خود را نازل خواهد کرد.

آیت الله سعیدی در توصیه ای به اعضای اداره تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: در دستگاهی که شما در آن هستید، برخی افراد تحت پوشش، نگاه ویژه ای به آن دارند و شما باید با درایت خود در این دورانی که این امانت را در اختیار دارید، مسئولیت خود را به درستی انجام دهید.

وی توجه مسئولان به وظایفی که در دنیا دارند و در آخرت از آنها بازخواست می شود را در نظام اسلامی ضروری دانست و گفت: در کشور ما علما و مراجع تقلید وجود دارند که هر چه سن آنان بیشتر می شود افتخار آنان نیز بالا رود، در نظام جمهوری اسلامی این نگاه برای مسئولان نیز وجود داشته باشد.

تولیت آستان کریمه اهل بیت (س) عنوان کرد: مسئولیت در دست شما امانت است و باید ادای امانت داشته باشید و مانند حضرت علی علیه السلام که درباره بیت المال با برادرش عقیل رفتار نمود، کار کنید.