به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلامالله علیها، حمیدرضا شیخالاسلام ظهر امروز در دیدار جمعی از مدیران مدارس استثنایی استان قم با آیتالله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) که در سالن محراب انجام شد، از تشییع شهید مجید عسگری به عنوان نخستین شهید فرهنگی مدافع حرم با حضور عموم مردم استان قم یاد کرد و گفت: رفتار و کردار او به صورتی بود که باید به این جایگاه رفع میرسید.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه در کتاب ادبیات فارسی یک درس به نام شهید حججی در نظر گرفته میشود، اضافه کرد: افرادی که با این شخصیت آشنا هستند یا خاطرهای از او دارند میتوانند در تدوین این درس وزارت آموزش و پرورش را یاری کنند.
وی خاطرنشان کرد: شهید عسگری، شهید حججی استان قم است به همین علت باید تلاش کنیم تا نام این شخصیت را به عنوان یک الگوی فرهنگی در سطح کشور و در کتابهای درسی معرفی کنیم.
وی از تعیین دوازدهم آذرماه به عنوان روز معلولین یاد کرد و گفت: هزار و ۹۶۲ نفر دانشآموز معلول داریم که ۴۳۸ نفر ناشنوا، ۱۱۱ نفر درگیر آسیب بینایی و هزار و ۱۵۳ نفر درگیر آسیب ذهنی هستند و ۲۱۳ نفر مشکل حرکتی و ۴۷ نفر نیز مشکل رفتاری دارند.
شیخالاسلام با بیان اینکه از ظرفیت خیرین مردمی برای تامین هزینههای درمان دانشآموزان معلول در قالب کمیته مشخصی استفاده میشود، اظهار کرد: در ۲۸ مدرسه استثنایی ۵۱۴ فرهنگی متخصص در حال فعالیت هستند؛ در برخی از کلاسها سه دانشآموز و یک معلم داریم تا بتوانیم به شیوه مطلوب به دانشآموزان استثنایی خدمت کنیم.
همچنین، سید احمد آقامیری رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان قم با اشاره به اینکه دانشآموزان مدارس استثنایی با وجود برخی از مشکلات توانمندهای بسیاری دارند، مطرح کرد: امیدواریم بتوانیم امکانات مورد نیاز آنها را تامین و شرایط آموزشی را برای آنها فراهم کنیم؛ کسب رتبه نخست کشور در رشته قرائت قرآن پسران و دختران و رسیدن به جایگاههای برتر در رشتههای مختلف مداحی، انشاء، تواشیح و احکام از جمله دستاوردهای دانشآموزان استثنایی استان قم است.
حجتالاسلام والمسلمین محمدرضا قاسمینیا معاون نهضت سوادآموزی ادارهکل آموزش و پرورش استان قم با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش استثنایی در راستای کاهش آمار بیسوادی در حال تلاش هستند، اظهار کرد: افرادی که مشکل جسمی و ذهنی دارند میتوانند خود را از رفتن به مدرسه منع کنند اما با تلاش اداره آموزش و پرورش استثنایی اکنون انگیزه مطلوبی برای سوادآموزی این دانشآموزان وجود دارد.