به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها حجت الاسلام والمسلمین ضیایی، روز گذشته در آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) با بیان اینکه واژه «والوتر الموتور» فقط به تنها آمدن امام حسین علیه‌السلام در صحرای کربلا اشاره ندارد بلکه امام زمان(عج) نیز به دلیل بی‌توجهی محبان خود «والوتر الموتور» هستند، گفت: منظور از این واژه یا اصطلاح این است که امام معصوم(ع) در عصر و زمان خود تنها مانده باشد.

وی افزود: اگر بخواهیم که امامی، امام منصور شده و به پیروزی برسد این محبان و شیعیان آن امام هستند که باید با اقدام و اعمال خود زمینه نصرت امام عصرشان را فراهم سازند.

سخنران آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) با اشاره به آیه‌های ۲۴ و ۲۵ سوره صافات گفت: در آیات این سوره بیان شده است که «قِفُوهُمْ إِنَّهُمْ مَسْئُولُونَ* مَا لَكُمْ لَا تَنَاصَرُونَ » یعنی، بازداشتشان نماييد كه آنها مسؤولند شما را چه شده است كه همديگر را يارى نمى ‌كنيد؛ این آیات به پرسش از انسان در مورد یاری امام اشاره دارد و بیان می‌کند که انسان‌ها در برابر امام خود مسؤول هستند و چون امام را یاری نکرده‌اند باید در برابر این رفتار خود مورد پرسش و مجازات قرار گیرند.

وی افزود: امام حسن مجتبی علیه‌السلام نیز در روایتی در این زمینه می‌فرمایند «روز قیامت هیچ بنده‌ای قدم از قدم بر نمی‌دارد مگر اینکه نسبت به چهار چیز مورد بازجویی و پرسش قرار می‌گیرد از جوانی‌اش که در چه راهی مصرف نموده، از عمرش که در چه کاری آنرا بکار گرفته، از ثروتش که چگونه جمع و در چه راهی مصرف نموده و از دوستی ما اهلبیت و خاندان پیامبر(ص)».

حجت‌الاسلام والمسلمین ضیایی با بیان اینکه حضرت خدیجه سلام‌الله علیها در زمره بانوان و کسانی هستند که مصداق امام منصور بوده و تمام دارایی خود را برای نشر اسلام و یاری رسول خدا(ص) هزینه کرده و سبب نصرت اسلام شدند، مطرح کرد: نه تنها بقای اسلام بلکه برکت نسل رسول خدا(ص) نیز به واسطه وجود این بانوی بزرگوار است.

وی با تأکید بر اینکه کسی که به تقوای قلبی نرسد در زمینه یاری امام و تعظیم شعائر الهی موفق نخواهد بود، خاطرنشان کرد: تقوای قلبی بالاترین مرحله ایمان است چرا که در جسم آدمی قلب امام بدن است و کسی که از نظر قلبی به تقوا و ایمان برسد به ایمان کامل و کامل‌ترین نوع ایمان رسیده که حضرت خدیجه(س) به واسطه این تقوای قلبی بهترین الگو برای مؤمنان بوده و ام‌المؤمنین هستند.

این کارشناس مسائل دینی افزود: بر امت اسلامی لازم است که مانند حضرت خدیجه سلام‌الله علیها امام خود را تا رسیدن به پیروزی همراهی کنند و همچنین احیای نام و یاد این بانو به عنوان کسی که عامل نصرت اسلام و رسول خدا(ص) بوده بر تمامی مسلمانان واجب است.