به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم زین العابدین روز گذشته در شبستان نجمه خاتون سلام الله علیها با بیان اینکه سوره آل عمران سوره ای است که به دنبال وحدت امت ها و امت سازی بر محور توحید کلمه است، گفت: آیات این سوره به وحدت ادیان اشاره داشته و بیان می کند که نزول تمامی کتب آسمانی در راستای یک هدف بوده و ادیان الهی به هم وابسته و پیوسته بود و کامل ترین کتاب در میان کتب آسمانی فرقان یا همان قرآن مجید است.

استاد حوزه علمیه خواهران فرقان را به معنای جدا کننده حق از باطل دانست، افزود: به وسیله قرآن کریم می توان حق را از باطل جدا کردند و همچنین قرآن یک کتاب محکم تحریف ناپذیر است.

وی تصریح کرد: بر این اساس قرآن لوح محکمی است که تا روز قیامت می توان به وسیله آن حق را از باطل تشخیص داد به همین دلیل رسول خدا(ص) از قرآن کریم به عنوان ثقل اکبر یاد می کنند.

زین العابدین با بیان اینکه آیات ابتدایی سوره آل عمران همانطور که بیان شد به وحدت ادیان اشاره دارد، گفت: در آیات ابتدایی سوره آل عمران به بهانه جویی و فتنه افکنی های قوم یهود و مسحیت علیه اسلام تأکید شده و خداوند در ادامه آیات می فرماید که از مکر و فریب این گروه نسبت به رسول خدا(ص) و اسلام غافل نیست و در فرصت مناسب مکر آنها برملا خواهد شد.

وی افزود: آیات ابتدایی سوره آل عمران نشان می دهد که جایگاه و مقام پیامبر(ص) برای اهل کتاب آشکار بوده و آنها با وجود آگاهی نسبت به رسالت رسول خدا(ص) نه تنها رسالت ایشان را نپذیرفته اند بلکه به خاطر حسادت و کینه جویی علیه ایشان اقدام به توطئه کردند.

استاد حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه علم خداوند بر همه چیز در این عالم احاطه داشته و چیزی نیست که از نگاه خداوند پنهان باشد، یادآور شد: در این سوره آیت الکرسی قرار دارد که صفات کمالیه خداوند و اسماء اعظم خداوند را  برای بندگان تبیین و ترسیم می کند.