به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، خانم سوری، در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر بصیرت افزایی را شرط تعجیل در فرج امام زمان(عج) عنوان کرد، گفت: برخلاف تصور همگان که وجود ۳۱۳ یار مخلص و معتقد را شرط تعجیل در فرج و ظهور می‌دانند باید دقت کرد که این ۳۱۳ نفر تنها فرماندهان لشکر امام زمان(عج) هستند.

وی لازمه قیام امام زمان(عج) را تربیت لشکری به فرماندهی ۳۱۳ یار مخلص دانست، افزود: اگر فرماندهان امام زمان(عج) لشکریانی نداشته باشند که با آن‌ها قیام کنند مسلماً قیام صورت نخواهد پذیرفت.

استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به اینکه روایت‌ها، لازمه ظهور را آمادگی کامل جامعه جهانی و جامعه اسلامی می‌دانند، تصریح کرد: بصیرت جوامع بشری یکی از مقدمات ظهور است.

وی افزود: بدون بصیرت ظهور ممکن نمی‌شود زیرا تنها در پناه عنصر بصیرت است که مردم متوجه جایگاه، اهداف و اهمیت قیام امام زمان(عج) می‌شوند.

سوری با تأکید بر اینکه بصیرت در بزنگاه‌های حساس تاریخی مؤمن را از خطر نفاق و انحراف نجات می‌دهد، خاطرنشان کرد: عصر ظهور از مهم‌ترین بزنگاه‌های تاریخی و پل عبور از بی‌عدالتی به عدالت و حکومت طاغوت به حکومت صالحان است؛ بنابراین بدون بصیرت عبور از این میدان حساس تاریخی نیز مقدور نخواهد بود.

وی بصیرت افزایی در جامعه جهانی و اسلامی را از مهم‌ترین وظایف منتظران امام زمان(عج) عنوان کرد، گفت: بصیرت جز در پناه تقوا و تربیت دینی حاصل نمی‌شود بنابراین مادران در صف نخست تربیت یاران امام زمان(عج) و بسترسازی برای حکومت عدل جهانی قرار دارند.

استاد حوزه علمیه خواهران بابیان اینکه دشمن در پس پرده نفاق و مشتبه ساختن حق و باطل و تحریک مردم علیه ولی خدا و نایبان ولی خدا به دنبال غبارآلود کردن فضا و از بین بردن عنصر بصیرت در مردم است، یادآور شد: سکوت در عصر ظهور و در جامعه منتظر نشانه بصیرت نیست بلکه پیروی از ولایت‌فقیه و حضور به‌موقع و به هنگام درصحنه‌های از مهم‌ترین شاخصه‌های بصیرت مداری در عصر ظهور است.()p2