به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا برته پیش از ظهر امروز در نشستی با مسئولان روابط عمومی و اطلاع‌رسانی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) که در حاشیه بازدید از رسانه رسمی حوزه‌های علمیه انجام شد، اظهار داشت: ما اماکن متبرکه و در رأس آنان آستان مقدس حرم حضرت فاطمه معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران را رکن و جزو حوزه‌های علمیه دانسته و بر این اساس، از ناحیه مجموعه رسانه‌ای حوزه فاصله‌ای احساس نشده و ان‌شاءالله ادامه نخواهد شد.
وی ابراز داشت: اطلاع‌رسانی از فعالیت‌ها و برنامه‌های این دو مرکز دینی از وظایف رسانه حوزه است که در این مسیر تلاش خواهیم کرد.
سرپرست مدیریت رسانه و اطلاع‌رسانی حوزه‌های علمیه خاطرنشان ساخت: اگر معتقدیم که آستان مقدس همان مرز معنویت و تربیت انسان معاصر است، باید فعالیت‌های بیشتری صورت پذیرفته و با آنچه اتفاق افتاده، فاصله بسیاری وجود دارد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین برته تصریح کرد: امروز حرم مطهر ظرفیت بالایی برای جذب دارد و طیف‌های گوناگونی خود را وابسته به کریمه اهل‌بیت(ع) می‌دانند که باید برای آنان، محصولات متنوع و بیشتری داشته باشیم.
وی بابیان این مطلب که تهیه نشانه‌شناسی آستان مقدس از ضروریات است، بیان داشت: انجام فعالیت‌های گرافیکی و هنری مالتی مدیا و عکس محور از نیازهای امروز حرم مطهر است؛ چراکه جلوه‌های بصری می‌تواند تاریخ آن بنا را به مخاطب برساند و این خبرگزاری در این راستا، آماده همکاری است.
سرپرست مدیریت رسانه و اطلاع‌رسانی حوزه‌های علمیه اظهار داشت: تولید ویژه‌نامه‌های مکتوب و چندرسانه‌ای، تولید اخبار ناب از کرامات حضرت فاطمه معصومه(س)، میزبانی برگزاری نشست‌های تخصصی مرتبط با اهداف و برنامه‌های حرم مطهر در خبرگزاری حوزه، تهیه گزارش دستاوردهای حرم از خدمات، فعالیت‌های فرهنگی، پشتیبانی‌های فرهنگی، برگزاری کنفرانس‌های خبری از برنامه‌های خاص حرم مطهر، تهیه گزارش‌های تصویری و خبری از زائرین حرم مطهر، انتشار دل نوشته‌های بین‌المللی و ملی، ایجاد فضای رسانه‌ای و نمایشگاهی، تهیه مالتی مدیا و چندرسانه‌ای از حرم مطهر و … ازجمله نیازها و ضروریاتی است که در این موضوعات می‌توانیم با آستان مقدس همکاری داشته باشیم.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین برته ابراز داشت: امروز موج شفافیت سازی به نهادهای دینی، فرهنگی و … رسیده و یقیناً به اماکن مقدس نیز خواهد رسید و ما یقین داریم که دستاوردهای مناسبی در این اماکن وجود دارد که این آستان مقدس باید از پیش آماده پاسخگویی بوده و گزارشی از فعالیت‌ها و دستاوردهای خود ارائه نماید.
صدرایی عارف،سردبیر خبرگزاری حوزه نیز در این نشست گفت: مدیریت رسانه و اطلاع‌رسانی حوزه‌های علمیه در ذیل مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه شکل‌گرفته که دو بال رسانه‌ای به نام‌های «هفته‌نامه افق حوزه» و «خبرگزاری حوزه» در آن در حال فعالیت هستند.
وی خاطرنشان ساخت: خبرگزاری حوزه علاوه بر سایت سه زبانه، در شبکه‌های مجازی حضوری جدی داشته و امروز پرمخاطب‌ترین رسانه دینی در فضای شبکه‌های اجتماعی تلگرام و سروش است که می‌توانیم کارهای گوناگونی که در مجموعه شما و این مجموعه در حال انجام است، را تبادل کرده و به اشتراک بگذاریم.
سردبیر خبرگزاری حوزه تصریح کرد: همچنین می‌توانیم با تعامل با یکدیگر، فعالیت‌های چندرسانه‌ای از حرم و برنامه‌های گوناگون داشته باشیم و این آمادگی از طرف ما وجود دارد.
حجت‌الاسلام عزیزی، سردبیر هفته‌نامه افق حوزه نیز در این نشست بیان داشت: حرم شناسی یکی از بسترهای بسیار مهم برای فعالیت بهتر رسانه‌ای در آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) است؛ چراکه خبرنگاران و عکاسان با ظرفیت‌های موجود در این آستان آشنا شده و می‌توانند کارهای فاخری انجام دهند.