حجت الاسلام و المسلمین سید احمد مشرف در گفت و گو با پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، فعالیت های مرکز قرآن و حدیث را در راستای نشر معارف قرآن و عترت دانست و اظهار داشت: مرکز قرآن و حدیث با دستور تولیت محترم آستان مقدس کریمه اهل بیت سلام الله علیها ایجاد شده و از قلب حرم مطهر، شبستان حضرت نجمه خاتون سلام الله علیها فعالیت خود را در راستای نشر معارف قرآن و عترت آغاز کرده است.

وی به توسعه کیفی آموزش قرآن و حدیث اشاره کرد و افزود:  در مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس کریمه اهل بیت (س) علاوه بر توسعه کمی از لحاظ کیفی فعالیت های مطلوبی انجام شده که در کشور کم سابقه است.

مدیر معارف قرآن و عترت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) خاطرنشان کرد: اهتمام به آموزش تربیت محور، توجه به رویکرد مهارت محوری در آموزش، تربیت مربیان و اساتید توانمند، ارتقای قاریان و حافظان آستان مقدس با برگزاری دوره های تخصصی و تربیت مربیان از جمله موارد توسعه کیفی  این مرکز به شمار می رود.

وی با بیان اینکه در آموزش قرآن کریم توسط پیامبر(ص) و اصحاب ایشان حزب مفصل مقدم بوده است، تصریح کرد: کلاس های حفظ مرکز قرآن و حدیث ابتدا به حفظ پنج جزء آخر قرآن می پردازند و در صورت موفقیت در حفظ این پنج جزء به حفظ کل قرآن می پردازند.

حجت الاسلام والمسلمین مشرف با اشاره به اینکه دوره های مختلف قرآنی به صورت فراگیر برگزار می شود، تصریح کرد: مرکز قرآن و حدیث برای افراد مبتدی دوره های عمومی، برای افرادی که در آموزش قرآن مراحل مقدماتی را گذرانده اند دوره های تکمیلی و برای افرادی که می خواهند به عنوان یک استاد و مبلغ قرآنی فعالیت داشته باشند، دوره های تخصصی و تربیت مربی را برگزار می کند.(t1)