به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در جشن روز درخت‌کاری که در انتهای خیابان ظهور در مجاورت جمکران برگزار شد، با اشاره به اینکه قرار گرفتن روز درخت‌کاری در آستانه میلاد حضرت زهرا (س) را باید به فال نیک گرفت، اظهار داشت: حضرت زهرا سلام‌الله علیها کوثر است و در ایامی که متعلق به کوثر آل پیامبر (ص) است شهرداری هم اقدام به کاشت درخت و توسعه فضای سبز که سیره اهل‌بیت (ع) می باشد، کرده است.
وی به غرس درخت اشاره کرد و افزود: امام صادق علیه‌السلام می‌فرماید «به خدا قسم کاری زیباتر از کاشت درخت انجام‌نشده است» که خوشبختانه علاوه بر این‌که سیره اهل‌بیت (ع) است، ریشه در کشور ما نیز دارد.
امام‌جمعه قم بابیان اینکه درخت‌کاری در کشور ما ریشه ملی و اسلامی دارد، خاطرنشان کرد: ما افتخار می‌کنیم به این سیره و آن را به دلیل تأیید شرع، مقدس می‌داریم.
وی ایام نوروز و عید باستانی را مدنظر قرارداد و تصریح کرد: خوشبختانه امروزه عید باستانی مردم ایران در مکان‌های مقدس متناسب با شرایط تعیین‌کننده دین اسلام برگزار می‌شود.
آیت‌الله سعیدی به موضوع چهارشنبه‌سوری اشاره و عنوان کرد: مراسم چهارشنبه‌سوری یکی از سنت‌های اشتباهی بوده که اسلام آن را نپذیرفته است، چراکه آسیب‌های فراوانی را دارا است به همین دلیل مورد طمع دشمنان قرارگرفته است.(p2)