به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد امشب طی سخنرانی بعد از نماز مغرب و عشا در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر با اشاره به اینکه ذکر صلوات از بهترین دعاها و اعمال است، اظهار کرد: ماه رجب یکی از بزرگ‌ترین ماه‌های خداوند است و انسان باید از فرصت ویژه عبادت در این ماه استفاده مطلوب داشته باشد.

وی با بیان اینکه یکی از ماه‌های چهارگانه حرام ماه رجب است، عنوان کرد: انسان باید در ماه‌های حرام تمام تلاش و دقت خود را بکارگیرد تا حتی به صورت غیرعمد نیز دچار گناه نشود چراکه زمان و مکان انجام گناه بسیار مهم است.

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه خداوند در ماه رجب فاصله میان خود و بنده اش را کوتاه می‌کند، مطرح کرد: یکی از ثمرات ترک گناه نزدیک شدن انسان به خداوند است و ماه رجب فرصت مطلوبی برای توبه و نزدیک شدن به خداوند است به همین علت انسان نباید نسبت به این ماه غافل باشد.

وی با بیان اینکه خودسازی و توبه کردن از بهترین اعمال ماه رجب هستند، خاطرنشان کرد: صدقه دادن و روزه گرفتن از دیگر اعمالی است که در روایات ائمه اطهار(ع) به انجام آن‌ها در ماه رجب به صورت ویژه‌تر تاکید شده است.(p1)