به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی فرشاد شب گذشته طی سخنانی بعد از نماز جماعت مغرب و عشاء در شبستان امام خمینی(ره) با اشاره به جایگاه ماه رجب در احادیث و روایات ائمه اطهار(ع) اظهار کرد: ماه رجب فرصتی برای آمرزش گناهان است که نباید نسبت به آن غافل شویم، رجبیون میان انسان‌های مختلف در روز قیامت یک جایگاهی ویژه خواهند داشت.

وی با بیان اینکه بر اساس روایتی از پیامبر اسلام(ص) انفاق و صدقه اندک برای رضای خداوند متعال در ماه رجب موجب رسیدن انسان به پاداشی غیرقابل تصور می‌شود، تصریح کرد: یک روز، روزه گرفتن در ماه رجب انسان را از گناهان پاک و مطهر می‌کند.

این استاد حوزه علمیه قم از ماه رجب به عنوان یک فرصت طلایی برای نزدیک شدن به خداوند متعال یاد کرد و گفت: به تعبیر حضرت محمد صلی‌الله علیه وآله فضیلت و حرمت ماه رجب همانند هیچ ماه دیگری نیست به همین علت باید از فرصت باقیمانده از این ماه برای آمرزش گناهان و پرداختن به اعمال دینی استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه همه مردم به دنبال زندگی با نشاط، آرام و بدون مشکل هستند، ادامه داد: زندگی آرام با عمل به آموزه‌های دینی محقق می‌شود به همین علت نیازهای کنونی جامعه باید با استفاده از تبعیت ائمه اطهار(ع) و پیشوایان دینی رفع شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرشاد با اشاره به اینکه توجه به رضای خداوند متعال موجب رسیدن انسان به آرامش می‌شود، تصریح کرد: یاد و نام خداوند متعال انسان را از اضطراب دور می‌کند؛ نماز خواندن و بیان اذکار نخستین مرحله یاد خداوند متعال است اما در حقیقت برای رضای خداوند متعال باید در هر مرحله‌ای از زندگی خود از محرمات و مکروهات دوری کرده و به سمت واجبات و مستحبات سوق یابیم.

وی از رفیق خوب به‌عنوان عامل هدایت انسان به سمت خوبی‌ها یاد و مطرح کرد: رفاقت و دوستی از مهم‌ترین مباحث کنونی نسل جوان است چراکه یک رفیق و دوست در زندگی انسان تاثیر بسیاری دارد.

این سخنران آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها توجه به دین را از راهکاری رفع مشکلات دانست و عنوان کرد: شخصیت‌های برجسته بسیاری از جمله آیت‌الله بهجت با عمل به آموزه‌های دینی در دنیا و آخرت به موفقیت و سعادت رسیدند؛ در دانشگاه بندگی خداوند متعال موفقیت و پیروزی قطعی و حتمی خواهد بود.