به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، محمدمهدی تندگویان ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها و امام‌جمعه قم، با اشاره به اینکه باید تشکل‌های جوانان در اولویت قرار گیرند، اظهار داشت: در راستای فعالیت تشکل‌ها تاکنون پیوندهایی با هلال‌احمر، نخبگان و حوزه های علمیه صورت گرفته است.
وی افزود: حدود ۲۰۰۰ هزار تشکل در حال فعالیت است که در بخش‌های مختلف ازجمله اقتصادی، فرهنگی و … اقدامات ارزشمندی انجام داده اند.
معاون ساماندهی امور جوانان وزیر ورزش و جوانان به موضوع اغتشاشات دیماه سال گذشته اشاره و تصریح کرد: در این اغتشاشات از مجموع تشکلات در کشور هیچ دستگیری نداشته‌ایم که این نشان می‌دهد جوانان به این مسیر نمی‌روند چراکه تشکل‌های ما مردم‌نهاد بوده و نقش ما نیز فقط حمایتی است.
وی فعالیت در حوزه ازدواج را مدنظر قرارداد و خاطرنشان کرد: حدود ۲۰۰ دفتر رسمی مشاوره ازدواج در کشور وجود دارد که مشاوره قبل، حین و بعد از ازدواج را به‌صورت رایگان انجام می‌دهند.
تندگویان به کاهش ۱۰ درصدی آمار طلاق اشاره و ابراز کرد: ۳۷ درصد طلاق در کشور برای ازدواج‌های زیر یک سال و ۴۷ درصد آن برای زیر ۵ سال است.
وی عنوان کرد: وام ازدواج ۸۵۰ هزار نفر از یک‌میلیون‌ جوانی که در نوبت بودند، پرداخت‌شده، امسال نیز مجلس مبلغ وام را برای زوجین افزایش داده است.(p1)