به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین همتی عصر امروز طی سخنانی در جمع زائران آستان کریمه اهل‌بیت(س) در شبستان امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه نگاه کودکانه به نوجوان و جوانان موجب عقب ماندگی آن‌ها می‌شود، اظهار کرد: اگر نوجوان سه ویژگی قدرت نه گفتن، مهارت رفتار جرأت‌مندانه و توانایی درخواست جرأت‌مندانه را نداشته باشد نمی‌تواند دارای عزت نفس باشد.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه رابطه با نوجوان‌ها باید با بر اساس آموزه‌های قرآنی صورت گیرد، تصریح کرد: والدین باید شرایط جدید فرزندان خود را بپذیرند و خود را با شرایط آنان سازگار کنند، اگر این عمل صورت نگیرد به صورت قطعی تربیتی که مورد توجه والدین بوده صورت نخواهد گرفت.

وی عنوان کرد: اصل اطاعت در صورت دارا بودن اصل محبت تحقق می‌پذیرد اما اگر با اصل محبت با نوجوان برخورد نشود به صورت قطعی اطاعت را به همراه نخواهد داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین همتی تاکید کرد: در مرحله نظارت بر عملکرد فرزند نباید از مبنای قدرت و زور استفاده کرد بلکه باید بر مبنای استدلال و دلیل عمل کرد که این امر بر عهده والدین است.

وی با اشاره به اینکه والدین باید فرزندان را با معارف اهل‌بیت(ع) آشنا کنند، خاطرنشان کرد: باید در مرحله نخست تربیت فرزند، تعامل مثبت با او داشته باشیم چراکه اگر تعامل مثبت وجود نداشته باشد نمی‌توانیم فرزند خود را تربیت کنیم.(p3)