به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، حمیدرضا شیخ‌الاسلام پیش از ظهر امروز در دیدار فرهنگیان استان قم با آیت‌الله سعیدی با اشاره به اینکه امسال ۲۵۰ هزار دانش‌آموز را ثبت‌نام خواهیم کرد، اظهار کرد: دانش آموزان پایه اول ابتدایی نسبت به سال گذشته ۶ هزار نفر افزایش یافته‌اند که اگر این روند ادامه یابد طی سال‌های آینده از ۳۰۰ هزار دانش‌آموز ثبت‌نام خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه جشنواره بزرگ خیرین مدرسه‌ساز کشور در استان قم برگزار می‌شود، تصریح کرد: اهتمام به زیرساخت‌های مورد نیاز آموزشی و فرهنگی مورد توجه قرار گرفته اما در راستای تحقق اهداف نیازمند حمایت خیرین هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم از برگزاری مسابقات قرآن کریم در سطح این استان با حضور دو هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز نمونه یاد کرد و گفت: در این مسابقات ۴۵۰ نفر برگزیده انتخاب شدند که ۷۶ نفر از آن‌ها به مسابقات کشوری قرآن کریم اعزام می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: همان‌طور که سال گذشته دانش‌آموزان قمی توانستند با شرکت در مسابقات قرآنی رتبه‌ها برتر را به خود اختصاص دهند امیدواریم در سال جدید نیز بتوانیم به رتبه‌های برتر برسیم.

شیخ‌الاسلام با اشاره به اینکه مأموریت‌های آموزش و پرورش با توجه به شرایط استان قم بسیار گسترده است، مطرح کرد: امسال نیز در راستای تامین نیاز اسکان استان قم در ایام نوروز ورود و برخی از خلاها را جبران کردیم که طی ۵ روز به بیش از ۳۰۰ هزار زائر اسکان داده شد.(p1)