به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام؛ آیت‌الله سید محمد سعیدی شامگاه سه‌شنبه در دیدار اعضای ستاد شجره طیبه صالحین قم در سالن محراب حرم مطهر با اشاره به اهمیت مسئله انتظار و زمینه‌سازی برای ظهور حضرت ولیعصر(عج) گفت: اگر روحیات انسان را بررسی کنیم، مشاهده خواهیم کرد که درصورتی‌که امید، مهم‌ترین مسئله‌ای است که موجب نشاط و حرکت روبه‌جلوی انسان‌هاست.
وی بابیان این‌که انتظار فرج در هرلحظه در زندگی نقش دارد و بر تداوم رشد و کمال انسان تأثیر مستقیم دارد، اظهار کرد: انسان مؤمن که همواره در معرض وسوسه‌های شیطان است، با امید به فرج الهی، پیوند دائمی با امام زمان برقرار می‌کند.
امام جمعه قم افزود: انسان با انتظار فرج که از سوی اهل‌بیت تعیین کرده‌اند، با امام زمان پیوند می‌خورند، چراکه حضرت ولیعصر(عج) نیز منتظر فرج الهی هستند. انسان که با این شخصیت بزرگ گره بخورد، دیگر هیچ تهدید و تحریمی او را برای حرکت در مسیر اهداف عالی خود مأیوس و متوقف نمی‌کند.
وی سخن گفتن مقام معظم رهبری درباره آینده روشن برای جامعه اسلامی را نتیجه پیوند خوردن ایشان با حضرت ولیعصر(عج) و جایگاه نیابت این امام همام دانست.
آیت الله سعیدی در ادامه به عناصر اصلی انتظار فرج اشاره کرد و گفت: نخستین عنصر در این عرصه، عنصر عقیدتی است؛ به این معنی که انسان منتظر باید نسبت به ظهور منجی ایمان راسخ داشته باشد و همواره امیدوار به ظهور امام عصر باشد.
وی بابیان این‌که منتظر واقعی باید همواره در حال آماده‌باش برای ظهور منجی باشد، ادامه داد: عنصر دیگر انتظار، عنصر عملی و رفتاری است. منتظر حقیقی باید بر اساس استطاعت خود، در عمل و رفتارش زمینه‌ساز ظهور منجی باشد و این کار در رفتار او مشهود باشد.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام خاطرنشان کرد: زمانی که انتظار فرج با این عناصر همراه باشد، انتظار حقیقی در جامعه شکل می‌گیرد و امربه‌معروف و نهی از منکر و دیگر دستورات الهی نیز در جامعه جاری می‌گردد.
وی بابیان این‌که انسان منتظر برای زمینه‌سازی ظهور حضرت حجت(عج) نسبت به امربه‌معروف و نهی از منکر اهتمام دارد، گفت: از ثمرات اعتقاد به وجود امام زمان و اهداف اهل‌بیت(ع)، حاکم بودن امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه است.
آیت الله سعیدی در ادامه افزود: جامعه‌ای که برای ظهور امام زمان(عج) امید داشته باشد، هیچ‌گاه دچار قساوت قلب نمی‌شود و از صراط مستقیم الهی منحرف نمی‌شود.
وی در ادامه با تأکید بر این‌که انسان نباید در مسیری الهی که قرار دارد، ناامید و یا خسته شود، گفت: برخی انسان‌ها در مسیر پیروزی انقلاب اسلامی تلاش‌ها و مجاهدت‌های بسیاری کردند و در این مسیر اسارت‌ها و شکنجه‌ها را متحمل شدند، ولی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این میزان تلاش و مجاهدت را کافی دانسته و به سمت تمایلات دنیایی و رفاه‌طلبی رفتند.
امام جمعه قم خاطرنشان کرد: این از بزرگ‌ترین انحرافاتی است که ممکن است انسان انقلابی و مجاهد گرفتار آن شود. مسئله‌ای که در زمان پیامبر اسلام و تشکیل حکومت اسلامی از سوی ایشان به وقوع پیوست و برخی کنار کشیده و ایمانشان ضعیف شد و به سمت مال‌اندوزی و تمایلات دنیایی رفتند.
وی با اشاره به آیه «أَ لَمْ يَأْنِ لِلَّذينَ آمَنُوا أَنْ تَخْشَعَ قُلُوبُهُمْ لِذِکْرِ اللَّهِ وَ ما نَزَلَ مِنَ الْحَقِّ وَ لا يَکُونُوا کَالَّذينَ أُوتُوا الْکِتابَ مِنْ قَبْلُ فَطالَ عَلَيْهِمُ الْأَمَدُ فَقَسَتْ قُلُوبُهُمْ وَ کَثيرٌ مِنْهُمْ فاسِقُونَ(حدید، آیه ۱۶)»؛ گفت: امام صادق علیه السلام درباره این آیه می فرماید که خطاب آیه، نسبت به مردم در زمان غیبت است. خدا در این آیه مردم را از این که درباره حجت خدا به شک بیفتند و گمان کنند زمین بدون حجت خواهد ماند، نهی می کند.
آیت الله سعیدی با اشاره به بروز برخی انحرافات بزرگ در عرصه مهدویت در میان شیعیان گفت: توطئه‌های فراوانی برای به انحراف رفتن جامعه شیعی از انتظار فرج حقیقی وجود دارد که ازجمله آن‌ها بهائیت و یمانی هستند تا انسان‌ها را از شجره طیبه ولایت دورنگه دارند که فعالیت نهادهایی چون شجره طیبه صالحین در جامعه، نقش مهمی در جلوگیری از رشد چنین انحرافاتی دارد.