به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین صفر فلاحی شب گذشته در نشست شورای فرهنگی عمومی استان قم که در سالن جلسات دانشکده علامه طباطبایی(ره) برگزار شد، با اشاره به برگزاری مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهدای جاویدالاثر به مناسبت فرارسیدن سالگرد فتح خرمشهر اظهار کرد: این مراسم همراه با تجلیل از خانواده‌های شهدا ساعت ۲۲ پنج شنبه شب هفته جاری در حرم بانوی کرامت برگزار می‌شود.

وی از برگزاری گردهمایی یاوران ام‌المؤمنین حضرت خدیجه کبری(س) در عصر روز جمعه ساعت ۱۷:۳۰ در صحن امام رضا علیه‌السلام حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) یاد کرد و افزود: این گردهمایی با محوریت بزرگداشت مقام حضرت خدیجه کبری سلام‌الله علیها به مناسبت سالروز وفات ایشان با مدیحه‌سرایی مداحان و سخنرانی اساتید حوزه برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) با بیان اینکه محافل ترتیل‌خوانی عمومی، نوجوانان و بانوان با حضور پرشور زائران و مجاوران در آستان مقدس در حال برگزاری است، گفت: در راستای برگزاری باشکوه این محافل از رسانه‌های ملی و استانی که از این برنامه پوشش مطلوبی داشته‌اند، تشکر می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امسال دو سالن کتاب‌خوانی کتابخانه آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) برای خواهران و برادران علاقه‌مند تا ساعات نزدیک به سحر باز خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین فلاحی یادآور شد: هر شب جشن قرآنی با عنوان ویژه برنامه همراهی در صحن جامع فاطمی حرم مطهر برگزار می‌شود که در این جشن میزبان حجم قابل توجهی از زائران و مجاوران آستان مقدس هستیم.

وی از فعالیت شورای دهه کرامت کشور طی دو دهه اخیر یاد کرد و گفت: آستان مقدس مسئول کارگروه محتوایی است به همین علت برنامه‌های مختلف خود را با رویکرد پرداختن به آثار و برکات زیارت حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها و معرفی این شخصیت گران‌قدر دنبال کرده است.

معاون فرهنگی حرم بانوی کرامت اضافه کرد: از سال گذشته به پیشنهاد آستان مقدس شعارهای مناسبی برای ایام دهه کرامت انتخاب شده است و برنامه‌های مختلفی از جمله پویش مردمی «نذر شادی» و سفیران به شیوه مطلوب دنبال شده است.(p1)