به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد عصر امروز در نخستین اجتماع یاوران ام المومنین حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها که در صحن امام رضا علیه السلام حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به ویژگی های حضرت خدیجه سلام الله علیها اظهار داشت: حضرت خدیجه سلام الله علیها نخستین بانویی بود که به اسلام ایمان آورد.

وی با بیان اینکه حضرت خدیجه علیهاالسلام قلب پیامبر (ص) را به تسخیر خود در آورده بود، افزود: متاسفانه بی مهری های بسیاری پیرامون این بانوی بزرگوار صورت گرفته و آن این است که برخی بیان می کنند حضرت خدیجه عاشق پیامبر(ص) بوده در صورتی که پیامبر (ص) فرموده اند من عاشق حضرت خدیجه (علیهاالسلام) شده ام، تنها شخصیتی که پیامبر(ص) برای او بی تابی می کرده حضرت خدیجه علیهاالسلام بوده است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه پیامبر بعد از حضرت زهرا سلام الله علیها و حضرت علی علیه السلام از حضرت خدیجه بسیار یاد می کرده اند، تصریح کرد: در طول ۲۵ سالی که حضرت خدیجه علیهاالسلام همسر  پیامبر گرامی اسلام(ص) بود، پیامبر زوج دیگری را اختیار نکردند.

حجت لاسلام والمسلمین فرحزاد خاطرنشان کرد: پیامبر گرامی اسلام (ص) می فرماید حضرت خدیجه علیهاالسلام با همه سرمایه های خود و در سخت ترین شرایط من را یاری می کرد، در واقع این کار منتی بود که خداوند بر پیامبر (ص) گذاشته است.

وی حضرت خدیجه علیهاالسلام بانوی یکتایی دانست که از همه هستی خود گذشته است، عنوان کرد: خدمت به حضرت خدیجه علیهاالسلام از مواردی است که قلب حضرت محمد(ص) را شاد می کند، بنابراین باید غربت حضرت خدیجه را با مراسم های این چنینی احیا کنیم.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: باید از حرکت حرم مطهر که احیا کننده یاد حضرت خدیجه علیهاالسلام است الگو برداری کرد، انسان باید در سختی ها مقاوت کند، حضرت خدیجه علیهاالسلام به مدت سه سال با تمام سرمایه ای که در اختیار داشت بر روی خاک زندگی کرد.(p2)