خانم مؤذن در گفت‌وگو با پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها با اشاره به این موضوع که خوشبختانه محافل ترتیل خوانی خواهران همه‌ساله با استقبال خوب مخاطبان روبه‌رو می‌شود، گفت: در سال جاری مانند سال‌های گذشته حضور بانوان در محفل ترتیل خوانی بانوان تحت عنوان «مائده نور» بسیار خوب بوده است و روزانه بیش از ۴۰۰ خواهر به‌صورت ثابت در برنامه‌های ترتیل خوانی بانوان حضور دارند.

وی افزود: با توجه به استقبال خوب خواهران از برنامه تفسیری محفل، همه روز حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ برگه پرسشنامه مسابقه تفسیر در میان خواهران شرکت‌کننده تا زمان شروع تلاوت توزیع می‌شود.

مسئول واحد خواهران مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت علیه‌السلام هدف از برگزاری مسابقات تفسیری را تعمیق معارف و باورهای قرآنی در میان بانوان عنوان کرد، گفت: سعی شده در سال جاری نکات تفسیری بیان‌شده از آیات قرآن بر محور شاخصه‌های جامعه قرآنی باشد تا به‌این‌ترتیب بتوان بسترهای رسیدن به تمدن نوین اسلامی و نهادینه کردن شاخصه‌های سبک زندگی اسلامی را در میان بانوان فراهم کرد.

وی همچنین به فرآیند جذب قاریان برای محفل ترتیل خوانی «مائده نور» اشاره کرد، گفت: قاریان شرکت‌کننده در این محفل قرآنی در سال جاری از دانش‌آموختگان و قاریان مرکز قرآن و حدیث و برگزیدگان مسابقات قرآن کریم شهرستانی و استانی هستند.

مسئول واحد خواهران مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت علیه‌السلام ادامه داد: تلاوت این قاریان بر مبنای صوت، لحن، تجوید، وقف و مد از سوی کمیته فنی قرآنی آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها موردبررسی قرارگرفته و افراد برگزیده پس از کسب معیارهای لازم برای حضور در محفل قرآنی «مائده نور» انتخاب‌شده‌اند.

مؤذن یادآور شد: در طول قرائت قاریان در محفل «مائده نور» سه داور و یک نفر استاد برجسته قرآن کریم بر فرآیند تلاوت قرآن کریم نظارت دارد.