به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، خانم زین‌العابدینی ظهر امروز در محفل ترتیل خوانی بانوان که در شبستان نجمه خاتون سلام‌الله علیها حرم مطهر برگزار شد، بابیان اینکه دفاع از ساحت مقدس قران، اساسی‌ترین محور در تفسیر آیات سوره یونس است، گفت: در این سوره به شبهات کافران به‌صورت جامع پاسخ‌داده‌شده است.

وی افزود: درآیات این سوره از قرآن کریم به‌عنوان معجزه الهی یادشده و به شبهات کافران در این زمینه پاسخ‌داده‌شده است. در این سوره تأکید شده این کتاب آسمانی اختراع و ساخته دست بشر نیست و هیچ‌کس قادر به ارائه حتی یک آیه مانند قرآن نیست و به‌عبارت‌دیگر مشرکان دعوت به تحدی شده‌اند.

استاد حوزه علمیه خواهران بااینکه درآیات سوره یونس بیان‌شده که منافقان به دنبال فتنه‌انگیزی هستند، گفت: در این آیات رابطه منافقان با حکومت اسلامی تشریح شده و تبیین می‌شود که منافقان ضمن اینکه در جبهه جهاد حضور ندارند؛ در جامعه اسلامی ایجاد حادثه کرده و به‌وسیله آشوب وضعیت جامعه اسلامی و حکومت را آشفته می‌کنند.

زین‌العابدینی بابیان اینکه بیان مسئله زکات و وظیفه حاکمیت و حکومت اسلامی برای دریافت زکات در سوره یونس مورد تأکید قرارگرفته است، گفت: قرآن کریم پرداخت زکات را عامل پاکیزگی مال و سبب تزکیه و رشد شخصیت فرد در جامعه و از بین رفتن اختلاف طبقاتی و فقر و عامل رشد درونی افراد جامعه بیان کرده و می‌فرماید حاکم شرع خود باید به دنبال دریافت زکات از امت اسلامی باشد و منتظر پرداخت زکات نباشد.

وی خداوند و پیامبر خدا و ائمه معصوم علیهم السلام را شاهدان اعمال انسان در قیامت عنوان کرد، گفت: به همین دلیل مؤمن باید بر اعمال و رفتار خود مراقبت کند.

استاد حوزه علمیه خواهران بابیان اینکه بهای جان آدمی بهشت است، ادامه داد: حضرت علی علیه‌السلام در حکمت ۴۵۶ نهج‌البلاغه می‌فرمایند« برای وجود و نفس شما چیزی غیر از بهشت وجود ندارد، پس نفس خود را ارزان نفروشید».

وی به صفات مؤمنون در جامعه قرآني اشاره‌کرده و گفت: هنگامی‌که مؤمنان خطا کردند و سپس فهمیدند و توبه واقعی کردند خداوند به پیامبر صلی‌الله علیه و آله فرمان داد که توبه آن‌ها را بپذیرد.

استاد حوزه علمیه خواهران خاطرنشان کرد: حسن ختام سوره توبه به دلسوزی پیامبر صلی‌الله علیه و آله در حق امت اشاره دارد و می‌فرماید: پیغمبری برای شما آمده که سختی‌های و رنج‌های امت بر ایشان بسیار سخت و دشوار است و سختی شما ایشان را دچار رنج و ناراحتی می‌کند.

زین‌العابدینی در ادامه با اشاره به نکات تفسیری سوره هود، گفت: آیات سوره هود به‌قدری دارای معارف بلند و عمیقی است که پیامبر صلی‌الله علیه و آله فرموده‌اند«سوره هود مرا پیر کرد».

وی پیام اصلی این سوره را تربیت امت مسلمان بر اساس وحی و عمل به آن دانست و گفت: اگر مسلمانان، پشتیبان رهبرشان باشند نجات می‌یابند و رستگار خواهند شد و آن‌هایی که برخلاف وحی عمل کنند و از رهبرشان حمایت نکنند، دچار عذاب سختی خواهند شد.

استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به سرگذشت انبیای الهی چون نوح، صالح، شعیب و حضرت ابراهیم علهیم السلام خاطرنشان کرد: هدف نهایی آفرینش پرستش خداوند و استغفار به درگاه الهی است.

زین‌العابدینی اظهار کرد: پس از حرکت در مسیر رهنمودهای الهی، اطاعت از انبیاء و اوصیاء از مهم‌ترین رسالت‌های بشر است زیرا پیروی از رهبر جائر و فاسد زمینه نابودی جامعه اسلامی را فراهم می‌کند همان‌طور که در مورد فرعون و قومش به این شکل بود و فرعون قومش را به طغیان در برابر خداوند دعوت کرد.

وی تکیه‌بر خداوند و استقامت درراه خدا را از دیگر پیام‌های مهم سوره هود برای امت اسلام عنوان کرد.