به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت السلام شاهرخ اصفهانی عصر امروز در مراسم جشن تکلیف روزه اولی های پسران که در صحن جامع فاطمی حرم مطهر (س) برگزار شد، دین داری را یکی از موضوعات مهم برای نوجوانان دانست و اظهار داشت: امام صادق علیه السلام فرموده است افرادی که جاهل قاصر هستند بهشتی می شوند اما افرادی که جاهل مقصر هستند وارد بهشت نمی شوند.

وی با اشاره به تفاوت های جاهل قاصر و مقصر افزود: جاهل قاصر در دین کوتاهی کرده است اما جاهل مقصر اطلاع از دین اسلام داشته است است اما در مورد آن کوتاهی کرده است.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: بهتر است به جای اینکه فرزندان خود را به نام های تاریخی اهل بیت (ع) مانند ایلیا و فاطیما نامگذاری کنیم، از نام هایی جدید قرآنی آنان مانند علی و فاطمه استفاده کنیم.

وی با تأکید بر این که آفریده شدن جهان از سوی خداوند بیهوده نیست، تصریح کرد: اگر در راه دین ملامت شدیم نباید از راه آن خارج شویم بلکه باید در این مسیر تلاش کنیم تا به اهل بیت (ع) و خداوند برسیم.

حجت الاسلام اصفهانی به فایده های دین اشاره و خاطرنشان کرد: هنگامی که برخی از نوجوانان به سن تکلیف می رسند رابطه خوبی با اطرافیان خود برقرار نمی کنند درواقع با این کار تنها می شوند، اگر در دنیا رفتار خوبی داشته باشیم از آخرت نخواهیم ترسید.

وی ادامه داد: دین موجب می شود تا برخی از رفتار های زشتی که در جامعه وجود دارد اصلاح شود.(p2)