به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم زین‌العابدینی، امروز در محفل ترتیل خوانی بانوان که در شبستان نجمه خاتون سلام الله علیها برگزار شد، با بیان نکات تفسیری جز چهاردهم قرآن کریم گفت: در این عالم همه‌چیز در ید اختیار خداوند بوده و منبع وجودی هر چیزی در نزد خداوند است.

وی با بیان اینکه شیطان بر مخلَصین هیچ تسلطی نداشته و حتی توان وسوسه آن‌ها را ندارد، افزود: کسی که خود به دنبال اطاعت از شیطان رفته و شیطان را اطاعت می‌کند، شیطان افساری بر گردن او آویخته و بر او مسلط می‌شود درحالی‌که شیطان حتی بر انسان‌های عادی توان سلطه نداشته بلکه فقط دعوتگر آن‌هاست.

استاد حوزه علمیه خواهران اظهار کرد: دلیل عدم نفوذ شیطان در مخلَصین این است که آن‌ها خود را برای خداوند خالص کرده‌اند.

زین‌العابدینی ادامه داد: در آیه ۵۶ سوره حجر «وَ مَن یَقْنَطُ مِن رَّحْمَةِ رَبِّهِ إِلَّا الضَّالُّونَ» بیان‌شده که یأس از رحمت پروردگار ویژگی خاص گمراهان است؛ زیرا گمراهان، خدا را به‌درستی نشناخته‌اند و پی به قدرت بی‌پایانش نبرده‌اند و چون در قدرت خداوند شک دارند، دچار یأس و ناامیدی از رحمت خداوند می‌شوند.

وی با اشاره به آیه ۳۵ سوره نحل خاطرنشان کرد: در این آیه مشرکان اعمال شرک‌آمیز خود را به اراده خداوند نسبت داده و بیان می‌کنند که اگر خداوند نمی‌خواست ما مشرک نمی‌شدیم که در پاسخ به این شبهه مشرکان باید دقت کرد که این سخن مشرکان زمانی درست که انسان از خود اراده‌ای نباشد و ازآنجایی‌که خداوند انسان را دارای قدرت اراده خلق کرده است بنابراین این سخن و استدلال مشرکان در برابر حضرت پروردگار باطل است.

استاد حوزه علمیه خواهران ادامه داد: بر اساس آیات جز چهاردهم قرآن کریم امید به رحمت خداوند همراه با تلاش و کوشش برای رسیدن به توسعه و تعالی از ویژگی‌های جامعه قرآنی است و جامعه ایمانی و قرآنی باوجود تمامی محدودیت‌ها از رحمت الهی ناامید نشده و برای رسیدن به اهداف نیکو و پسندیده به‌صورت دست جمعی تلاش و کوشش می‌کنند.